Ny styrelse för Film&TV-Producenterna

Idag höll Film&TV-Producenterna ett välbesökt årsmöte på Hotel Reisen i Stockholm. Under årsmötet valdes nya styrelser för nästa verksamhetsår.

- Medvetenheten om film- och tv-branschens betydelse för jobbskapande, ekonomisk tillväxt och besöksnäring ökar, inte minst i regionerna. Men eftersom Sverige nu är nästan ensamt i Europa om att inte erbjuda produktionsrabatter, flyttas svenska film- och tv-inspelningar i accelererande takt till utlandet. Därmed förlorar Sverige både intäkter, yrkeskunnande och värdefull exponering. Därför står införandet av produktionsincitament högst på listan över åtgärder vi vill se införda, säger Eva Hamilton, ordförande för Film&TV-Producenterna.

Som ordinarie ledamöter till styrelse och sektionsstyrelser valdes:

Styrelse Film&TV-Producenterna:
Eva Hamilton (ordförande), Anders Knave, Tesso Akander (Strix), Charlotta Denward (Avanti Film), Cornelia Opitz  (Madre Pictures), Anders Sundberg (Brand New Content), Eleonor Sager (FLX) (ny), Rickard Edholm (Camp David) (ny), Jan Blomgren (Art & Bob) (ny)

Styrelse TV-sektionen:
Anders Knave, Johan Stemme (Jarowskij), Tesso Akander (Strix), Anna Rydin (ITV), Anders Sundberg (Brand New Content), Sanna Lithell (Zodiak), Madelene Hansson (Meter TV) (ny), Matilda Snöwall (Mastiff), Maria Joelsson (Nordisk Film TV), Martina Håkansson (FLX) (ny)

Styrelse Film- och dramasektionen:
Charlotta Denward, (Avanti Film), Petra Måhl (Filmlance), Linus Thorell (Unlimited Stories), Stefan Baron (Yellow Bird), Tim King (SF Studios) (ny), Miira Paasalinna (Anagram) (ny), Susanne Tiger (B-Reel Films) (ny), Jan Blomgren (Art&Bob) (ny)

Styrelse Reklamfilmssektionen:
Cornelia Opitz (Madre Pictures), Rickard Edholm (Camp David), Eleonor Sager (FLX), Kim Buisson (Aspekt), Claes Leinstedt (Social Club) (ny), Josefin Eriksson (Naive) (ny), Martin Ronström (B-Reel Films) (ny), Christer Kilden (Film de Liberté) (ny)

För mer information kontakta:

Eva Hamilton, ordförande
070 - 851 77 50