• Film & TV Producenterna/

PRESSINBJUDAN 2011-05-10 Välkommen till TV-Producenternas pris! TV-produktionsbranschen hyllar sina bästa kreatörer på utsåld gala på Café Opera

För första gången hyllas upphovsmakarna bakom svensk tv-produktion på en egen gala. Galan hålls på Café Opera onsdag den 11 maj klockan 19.00. Värd för galan är Peter Settman. TV-Producenternas pris kommer att delas ut i elva kategorier där bland annat ”Sveriges bästa originalkoncept” och ”Årets TV-profil” ska koras. Prisutdelare är Lena Adelsohn Liljeroth, Helena Bergström och Alex Schulman för att nämna några.

Det är produktionsbolagen själva och deras anställda som har nominerat kandidater i de olika kategorierna. En professionell jury med ordförande Anna Carrfors Bråkenhielm i spetsen har utsett vinnarna. Priskategorier och nominerade finns i bifogad bilaga.

Bakom galan TV-Producenternas pris står Film&TV-Producenterna.

Dörrarna öppnas klockan 19.00 då vi bjuder på välkomstdrink. Klockan 20.00 börjar prisutdelningen.

För ackreditering OSA senast 10 maj till presskontakt Liss Buckhöj: liss@strandberghaage.se, eller 070 660 39 05. Två platser per redaktion.

VARMT VÄLKOMNA PÅ GALEJ!

För mer information kontakta:
Robert Aschberg, ordförande i Film&TV-Producenternas tv-sektion, robert.aschberg@strix.se
Anna Carrfors Bråkenhielm, juryordförande TV-Producenternas pris, anna@passionforbusiness.se
Liss Buckhöj, presskontakt, liss@strandberghaage.se, 070 660 39 05

TV-Producenternas pris uppmärksammar och premierar Sveriges bästa kreatörer och medarbetare inom tv-produktion. TV-Producenternas pris är också en fest för alla som arbetar på Film&TV-Producenternas medlemsbolag och ett utmärkt tillfälle för alla inblandade att berömma varandra. Bakom priset står Film&TV-Producenterna, www.filmtvp.se