ANMÄLAN OM ÄNDRING AV ÄGARANDELEN ENLIGT 2 KAP. 10 § VÄRDEPAPPERSMARKNADSLAGEN

FIM Group Abp BÖRSANMÄLAN 16.3.2007 kl. 17:00

ANMÄLAN OM ÄNDRING AV ÄGARANDELEN ENLIGT 2 KAP. 10 § VÄRDEPAPPERSMARKNADSLAGEN

FIM har idag mottagit en anmälan om följande ändringar i ägandeandelar.

Seppo Sairanens, Markku Kaloniemis, Niklas Geusts, Pekka Mölsäs, Karri Toivonens och Jussi Seppäläs andel av FIM Group Abp:s aktiekapital och röstetal har underskridit en 1/20 som en följd av en aktieförsäljning som
genomfördes 16.3.2007. Med densamma transaktionen har Glitnir banki hf.:s andel av FIM Group Abp:s aktiekapital och röster överskridit 2/3.

I enlighet med 2 kap. 10 § i värdepappersmarknadslagen meddelar vi att Glitnir banki hf. äger 29 071 813 aktier i FIM Group Abp vilket motsvarar 68,11 procent av aktiekapitalet och rösterna.

Seppo Sairanen, Markku Kaloniemi, Niklas Geust, Pekka Mölsä, Karri Toivonen och Jussi Seppälä äger inga aktier i FIM Group Abp.

FIM Group Abp:s aktiekapital består av sammanlagt 42 683 690 aktier och röster.

FIM Group Abp

Risto Perttunen
verkställande direktör

Ytterligare information:

Risto Perttunen, verkställande direktör, tel. +358 9 613 46 303

Timo T. Laitinen, CFO, tel. +358 9 612 46 525

Distribution:
Helsinki Stock Exchange

FIM grundades år 1987 och är en finländsk placeringsservicekoncern som erbjuder kapitalförvaltnings-, fondkommissions- och investment banking -tjänster åt privatkunder och företag. Utöver huvudkontoret i Helsingfors har FIM lokala kontor i Esbo, Jyväskylä, Kuopio, Lahtis, Riihimäki, Tammerfors, Uleåborg, Vasa och Åbo. FIM verkar även i Stockholm och Moskva. Bolagets omsättning år 2006 uppgick till 82,0 miljoner euro och rörelsevinsten var 19,1 miljoner euro. FIM hade 284 anställda i slutet av 2006. www.fim.com