BESLUT VID FIM GROUP ABP:S ORDINARIE BOLAGSSTÄMMA

FIM GROUP ABP:S BÖRSMEDDELANDE 15.3.2007 kl.18

BESLUT VID FIM GROUP ABP:S ORDINARIE BOLAGSSTÄMMA

FIM Group Abp:s ordinarie bolagsstämma som hölls i Helsingfors den 15 mars 2007 fastställde bokslutet för räkenskapsperioden 1.1. - 31.12.2006 och beviljade ansvarsfrihet för styrelsen och verkställande direktören. Dessutom beslöt bolagsstämman om utbetalning av dividend, styrelsens sammansättning och val av revisorer.

Utbetalning av dividend

Bolagsstämman fastslog att i dividend för räkenskapsperioden 2006 utdelas 0,14 euro per aktie. Sammanlagt utdelas 5,97 miljoner euro i dividend. Dividenden utbetalas 27.3.2007 till de aktieägare som på avstämningsdagen 20.3.2007 är registrerade i aktieägarförteckningen som upprätthålls av Finlands Värdepapperscentral Ab.

Val av styrelsemedlemmar och arvoden

Bolagsstämman beslöt att fem (5) medlemmar inväljs i styrelsen.

Bolagstämman invalde följande medlemmar i styrelsen: Niklas Geust, Vesa Honkanen, Antti Kivimaa, Risto Perttunen och Jukka Ylitalo.
Nämnda styrelsemedlemmars verksamhetsperiod avslutas dock när aktieägarna Seppo Sairanen, Markku Kaloniemi, Pekka Mölsä, Niklas Geust, Karri Toivonen, Jussi Seppälä, Jukka Ylitalo, Jan Forsbom, Antti Pohjola, Jussi Hyöty och Janne Holtari (vilka representerar 68,1 % av aktiekapitalet och 53,4 % av rösterna)säljer de aktier de äger i FIM Group Abp till Glitnir banki hf. Till följd av denna ägarförändring valde bolagsstämman följande personer till styrelsemedlemmar: Bjarni Ármannsson, Frank Ove Reite, Sverrir Örn Thorvaldsson, Niklas Geust och Vesa Honkanen, från det att tidigare nämnda styrelsemedlemmars mandat har avslutats. Efter att äganderätten har överförts är styrelsens majoritet inte längre oberoende i enlighet med Helsingforsbörsens, Centralhandelskammarens och Näringslivets centralförbunds Corporate Governance -rekommendationer.

Vid sitt konstituerande möte den 15 mars 2007 valde styrelsen Antti Kivimaa till ordförande. Styrelsen beslöt också att utnämnings- och belöningsutskottets verksamhet upphör och därmed valdes följaktligen inga medlemmar till utskottet. Den nya styrelse som sannolikt kommer att bildas enligt tidigare beskrivning, kommer att hålla sitt konstituerande möte då nämnda styrelse inleder sin verksamhetsperiod.

Bolagsstämman slog fast att ordförandes arvode är 3 000 euro i månaden och styrelsemedlemmarnas arvoden 2 000 euro i månaden. De styrelsemedlemmar åt vilka FIM- eller Glitnir-koncernen betalar lön under den tid styrelsemedlemskapet är i kraft, får inget arvode för sitt medlemskap.

Revisorer

Till ordinarie revisorer återvaldes CGR-revisor Kim Karhu och CGR-revisor Kaija Leppinen. Som revisorssuppleant fortsätter CGR-samfundet PricewaterhouseCoopers Oy, som huvudansvarig revisor CGR-revisor Jarmo Alén.

Protokollet över bolagsstämman finns tillgängligt för bolagets aktieägare på bolagets huvudkontor från den 29 mars 2007.

FIM Group Abp

Risto Perttunen, CEO
risto.perttunen@fim.com

Timo T. Laitinen, CFO