FIMs månadsstatistik februari 2007

FIM Group Abp Börsanmälan 7 mars 2007

FIMs månadsstatistik februari 2007

FIM Kapitalförvaltnings förvaltade tillgångar uppgick i slutet av februari 2007 till 2 990 miljoner euro (3 051 miljoner euro, 28.2.2006), vilket var två procent mindre än vid motsvarande tidpunkt året innan. Fondkapitalets andel var 1 880 miljoner euro, varav aktiefonderna stod för 1 299 miljoner euro.

FIM Fondkommissions marknadsandel på OMX Helsingfors börs i februari 2007 var 3,1 procent (2,8 procent, februari 2006) mätt som andel av omsättningen i euro. Marknadsandelen mätt i antal avslut var 3,3 procent (3,3).

En komplett rapport med tabeller kan laddas ner via länken nedan.

FIM Group Abp

Risto Perttunen
verkställande direktör

Ytterligare information ges av:
Timo T. Laitinen, CFO
tel. +358 9 6134 6525

Distribution:
Helsinki Stock Exchange
Media

FIM grundades år 1987 och är en finländsk placeringsservicekoncern som erbjuder kapitalförvaltnings-, fondkommissions- och investment banking -tjänster åt privatkunder och företag. Utöver huvudkontoret i Helsingfors har FIM lokala kontor i Esbo, Jyväskylä, Kuopio, Lahtis, Riihimäki, Tammerfors, Uleåborg, Vasa och Åbo. FIM verkar även i Stockholm och Moskva. Bolagets omsättning år 2006 uppgick till 82,0 miljoner euro och rörelsevinsten var 19,1 miljoner euro. FIM hade 284 anställda i slutet av 2006. www.fim.com