FIMs månadsstatistik september 2006

FIM Group Abp Börsanmälan 5 october 2006 kl. 10.00 finländsk tid FIMs månadsstatistik september 2006 FIM i september FIM Kapitalförvaltnings förvaltade tillgångar uppgick i slutet av september 2006 till 2 692 miljoner euro, vilket var 11 procent mer än vid motsvarande tidpunkt året innan. Fondkapitalets andel var 1 674 miljoner euro, varav aktiefonderna stod för 1 107 miljoner euro. Fondkapitalet sjönk något under september månad pga negativt nettoinflöde. FIM Fondkommissions marknadsandel på OMX Helsingfors börs i september 2006 var 2,8 procent jämfört med 3,0 procent året innan, mätt som andel av omsättningen i euro. Marknadsandelen mätt i antal avslut var 3,3 procent (3,5 procent i september 2005). FIM Investment Bankings försäljning av placeringslån under årets tredje kvartal var 11 miljoner euro. Liksom under fjolåret var försäljningen lägre än under årets första kvartal på grund av ett lågt antal emissioner under semesterperioden. En komplett rapport med tabeller kan laddas ner via länken nedan. FIM Group Abp Risto Perttunen verkställande direktör Ytterligare information ges av: Niklas Geust, CFO tel. +358 9 6134 6210 Distribution: Helsinki Stock Exchange Media FIM Info FIM grundades år 1987 och är en finländsk placeringsservicekoncern som erbjuder kapitalförvaltnings-, fondkommissions- och investment banking -tjänster åt privatkunder och företag. Utöver huvudkontoret i Helsingfors har FIM lokala kontor i Esbo, Jyväskylä, Kuopio, Lahtis, Riihimäki, Tammerfors, Uleåborg, Vasa och Åbo. FIM verkar även i Stockholm och Moskva. Bolagets omsättning år 2005 uppgick till 63,2 miljoner euro och rörelsevinsten var 19,1 miljoner euro. FIM hade 270 anställda i slutet av juni 2006. www.fim.com.