Teri Heilala har utnämnts till verkställande direktör för FIM Bank Ab

Styrelsen för FIM Bank Ab har utnämnt ekon. mag., CEFA Teri Heilala till verkställande direktör för FIM Abp:s dotterbolag FIM Bank Ab från och med den 1 april 2010. Heilala blir samtidigt ledningsgruppens ordförande i FIM Bank Ab. Teri Heilala har under de tre senaste åren verkat som ansvarig direktör för FIMs retailbankverksamhet. Hittills har Johannes Schulman, verkställande direktör för koncernens moderbolag FIM Abp, även varit verkställande direktör för FIM Bank Ab. Heilala rapporterar i sin nya befattning till Johannes Schulman. Helsingfors, den 23 mars 2010 FIM TILLÄGGSUPPLYSNINGAR Johannes Schulman, verkställande direktör, FIM Abp, tel. +358 9 6134 6557 Teri Heilala, ansvarig direktör för retailbanken, FIM Bank Ab, tel. +358 9 6134 6521 Anssi Partanen, marknadsförings- och kommunikationsdirektör, tel. +358 9 6134 6429 Distribution Centrala media www.fim.com INFORMATION OM FIM FIM är en personalägd, finländsk placeringsservicekoncern som erbjuder individuella och mångsidiga placerings-, spar- och kapitalförvaltningstjänster. Till koncernen hör utom moderbolaget FIM Abp även dotterbolagen FIM Bank Ab och FIM Kapitalförvaltning Ab. FIM Bank Ab har koncession för kreditinstitut och rätt att verka som en finländsk depositionsbank. Utöver huvudkontoret i Helsingfors har FIM lokala kontor i Jyväskylä, Kuopio, Lahtis, Tammerfors, Uleåborg, och Åbo. FIM har även ett kontor i Stockholm. www.fim.com