Givmildhet i lånevärlden: Financer.com skänker pengar för varje gång någon tar ett lån

Report this content

Jämförelsesajten Financer.com har sedan 2014 guidat människor i deras privatekonomi och hjälpt dem hitta marknadens billigaste lån. Sedan lanseringen har de tjänster som Financer.com erbjuder spridit sig i en rasande fart till sig många olika länder runt om i Europa.

Verksamheten expanderar ständigt och målet är helt enkelt att vinna allt fler kunders förtroende, samt att göra det lättare och billigare att låna pengar.

- Tjänsten är redan idag en av de bättre på marknaden, och visar den lägsta kostnaden för ett lån. I ett försök att öka initiativet ytterligare och skapa en win-win situation, så startar vi upp ett välgörenhetsprojekt som innebär att pengar ges för varje lån som tas, säger Johannes Larson.

Financer.com har beslutat sig för att göra något som få tidigare gjort i lånevärlden och som förhoppnings kommer få fler kunder att välja deras jämförelsetjänst ur ett välgörenhetsperspektiv.

Välgörenhetsprojektet som startar kommer innebära att 5 kr av varje godkänt lån på den svenska marknaden oavkortat går till välgörenhet på obestämd tid.

- Att hjälpa konsumenter hitta marknadens bästa lånemöjligheter på ett så smidigt sätt som möjligt är vårt största fokus och vi lägger stort ansvar vid att förbättra de tjänster vi erbjuder, säger Mikael Persson, marknadsansvarig på Financer.com

Jämförelsesajten skänker för närvarande pengarna till bland annat Barncancerfonden och Kiva, men planerar att utöka initiativet med att stödja andra välgörenhetsorganisationer i framtiden. Ett projekt som är lönsamt för alla inblandade parter. Ett blogginlägg med mer information finns publicerat här

- Vi vill göra skillnad i världen och genom att testa detta initiativ kan vi även ge våra kunder möjlighet att vara med att göra skillnad när de använder sig av just vår tjänst, säger Johannes Larsson, projektledare på Financer.com.
Eftersom det blir allt populärare med smslån och andra lån utan säkerhet så tror Financer att detta välgörenhetsprojekt kan få många att tänka på vilken jämförelsesajt de använder sig utav och därmed kan välgörenhetsprojektet expandera ytterligare. Det finns även planer på att föra konceptet vidare till Financer Finland och ett flertal andra marknader.

Länkar:

www.financer.com/sv/lana-pengar/
www.financer.com/sv/valgorenhet/

För mer information, kontakta gärna:

Johannes Larsson
Project manager