Companyexpense och Briljant inleder ett samarbete

Stockholm, 11 mars 2020

Ekonomisystemet Briljant väljer Companyexpense som sin integrerade Expense Management-lösning. I strävan attdigitalisera och automatisera administrativa processer för sina användare lanserar Briljant nu sin integration till Companyexpense.

Briljant är ett komplett ekonomisystem utvecklat av ekonomer. Det är anpassat till företag som kräver hög driftsäkerhet och full kontroll i sitt ekonomiarbete. – ”Vårt mål är att med närhet, anpassningsbarhet och kompetens vara en självklar partner till både våra kunder och samarbetspartner. Vi lyssnar ständigt in våra kunders önskemål och behov. Ett resultat av det är att vi nu, via integrationen till Companyexpense, kan presentera en mycket bra lösning för hantering av kvitton och reseräkningar”, säger Anna Fagerström, central projektledare hos Briljant Ekonomisystem.

Companyexpense är en automatiserad, självlärande och digital tjänst somhanterar utlägg, milersättning, traktamente och representation, allt i en och samma app. Tjänsten är integrerad med företagskort och elektronisk körjournal. – ”Vi är jätteglada över att nu ha med Briljant Ekonomisystem som partner, som genom Companyexpense kan addera ett mervärde till sina kunder”, säger Magnus Einarsson, partneransvarig på Companyexpense.

Om Findity

Findity driver det digitala samhället framåt genom att digitalisera, automatisera och förenkla för människors vardag och verka för ett hållbart samhälle. Findity ligger bakom tjänster som Sparakvittot, Digitalreceipts och Companyexpense.

Companyexpense är nordens ledande leverantör av mobil hantering för kvitton och reseräkningar. Tjänsten automatiserar hela processen för företagskort, privata utlägg, traktamente och körjournaler med hjälp av vår AI-motor. Hittills har över 18 000 företag och de 10 största redovisningsbyråerna valt Companyexpense för att hantera sina utlägg och reseräkningar.

Om Briljant

Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning, revision, ekonomi och administration.Runt om i landet finns erfarna och kunniga återförsäljare. Via återförsäljarna och supportgruppen har utvecklarna nära kontakt med användarna och får ständig uppdatering av vilka önskemål som finns om vidare utveckling.

Briljant har varit verksamma sedan 1994 och är idag c:a 35 personer. Mer än 60 000 företag sköter sin redovisning i Briljant.

Kontaktinfo

Findity/Companyexpense AB