Findity innoverar Expense Management med Swish Utbetalningar

Report this content

Som första bolag i Sverige kan Findity nu med hjälp av Swish Utbetalningar erbjuda en än mer flexibel utläggshantering för företags ekonomiavdelningar och deras medarbetare.

Med hjälp av Swish Utbetalningar har nu ekonomiavdelningen flexibilitet att göra utbetalningar när som helst i utläggstjänster byggda på Finditys plattform för Expense Management (https://findity.se/expense-management-partners/). Detta innebär en snabbare utbetalning till medarbetare och att processen för utlägg och reseräkningar blir mer automatiserad, samtidigt som det sker på ett säkert sätt.

Företag som använder Nordea eller Handelsbanken kan redan idag ansluta sig till Swish Utbetalningar via sin bank. Det är sedan enkelt att i aktivera tjänsten i sin utläggstjänst och erbjuda medarbetare återbetalning på sina utlägg inom bara ett par minuter efter ett köp.

“Detta är att stort steg framåt för medarbetare som nu slipper ligga ute med pengar, och ett steg närmre vårt mål om att nå ett helt automatiserat flöde för hela Expense Management-processen”– Patrick Olsson, VD på Findity

Traditionellt har ekonomiavdelningar gjort utbetalningar på utlägg vid samma tidpunkt varje månad, vilket ibland innebär att medarbetaren kan ligga ute med stora summor i flera veckor eller till och med månader. Nu kan ekonomiavdelningar välja att betala ut vissa – eller samtliga – ersättningar betydligt snabbare med hjälp av Swish Utbetalningar.

Sättet vi gör utlägg på har länge varit osmidigt, och tiden det tar för att bli återbetald för sitt utlägg har varit på tok för lång. Därför känns det otroligt kul att se hur Findity tagit tillvara på vår nya tjänst för utbetalningar i realtid och kan erbjuda en smidigare utläggshantering för både den anställda och löneavdelningen”, säger Sofia Norén, ansvarig för partnerskap på Swish

För mer information, kontakta:

Patrick Olsson, CEO

patrick.olsson@findity.com

Matilda Westerman, Presskontakt

press@getswish.se

Om Findity

Findity förenklar vardagen för företag och medarbetare genom att digitalisera hanteringen av utlägg och reseräkningar med hjälp av innovativ och marknadsledande teknologi. Med 25+ white label-partners och 20 000+ kunder är Findity ledande inom expense management-branschen. Läs mer påfindity.se.

Om Swish

Swish lanserades 2012 som ett samarbete mellan Sveriges största banker och har sedan dess blivit hela Sveriges mobila betaltjänst och en av de största mobila betalningslösningarna i Europa. Swish förenklar vardagen för fler än 7,8 miljoner svenskar och över 280 000 företag och organisationer, och har på kort tid blivit ett av Sveriges starkaste varumärken.