Finepart genomför marknadskampanj i Sverige

Bolaget har sedan en tid noterat ett växande intresse från svenska verkstadsföretag som vill genomföra testskärningar eller lämna skäruppdrag. Givet detta kommer bolaget lägga extra fokus på en riktad kampanj mot mindre och medelstora verkstäder som bedöms ha rätt kundbas för Finecutmaskinen.

Fineparts huvudfokus ligger på att utveckla försäljningen där marknaden är som störst och detta sker genom agentsamarbeten i ett flertal territorier, dock har bolaget valt att bearbeta den nordiska marknaden i egen regi.

”Trots att den svenska marknaden är liten jämfört med våra huvudmarknader som tex USA, Schweiz och Tyskland, är trösklarna för ett avslut givetvis lägre på en hemmamarknad, så vi hoppas på god effekt av vår kampanj”, säger försäljningschef Jenny Ståhlbom.

Kampanjen kommer pågå under september-oktober och förväntas ge god effekt på bolagets prospektlista.

Lars Brodal
E-post: lars.brodal@finepart.com