Finepart meddelar sista dag för handel med BTA

Finepart Sweden AB:s (”Finepart” eller ”Bolaget”) företrädesemission av aktier, vars teckningsperiod avslutades den 24 april 2024, har nu registrerats av Bolagsverket. Bolaget meddelar härmed att sista dag för handel med BTA (betald tecknad aktie) är den 7 juni 2024 och att stoppdag är den 11 juni 2024. Aktierna beräknas distribueras till VP-konto/depå den 13 juni 2024.

Antal aktier och aktiekapital

Med anledning av att företrädesemissionen nu har registrerats av Bolagsverket har det totala antalet aktier i Bolaget ökat med 19 402 986 och uppgår till 41 803 720. Aktiekapitalet har ökat med 2 910 447,90 SEK och uppgår till 6 270 558,00 SEK.

Rådgivare

I samband med kapitalanskaffningen har Partner Fondkommission AB agerat som finansiell rådgivare och emissionsinstitut.

Om Finepart

Verksamheten grundades år 2012 och är ett Innovativt Tech-bolag med tillverkning av abrasiva mikrovattenskärningssystem under varumärket Finecut. Teknologin baseras på vattenskärningsteknik som innebär att med mycket högt vattentryck, cirka 4 000 bar, skapar en stråle som accelererar sandkorn som verkar som slipmedel. Tekniken är framför allt lämpade för tillverkning av komponenter med hög precision för i princip alla material. Sedan starten har flertalet varumärken adderats såsom Finesoft, Finespin, Finepart Academy till det som idag utgör Finepart. Försäljning sker via egen personal samt ett återförsäljarnätverk. De största marknaderna är Norden, Europa och USA. Verksamheten bedrivs i Sverige, Bollebygd.

Finepart är noterat på Spotlight Stockmarket, Stockholm sedan hösten 2016. För mer information, se www.Finepart.com