Finepart Sweden AB (publ) säljer Finecutmaskin till UK

Finepart har idag fått order från Boneham & Turner Ltd värd 2.3 miljoner kronor, via sin brittiska agent Rainford Precision. Ordern består av en 3-axlig Finecut WMC 500 II samt optioner, vilket för kunden, blir ett viktigt kapacitetshöjande komplement till det redan befintliga Finecutsystemet som levererades i oktober 2020.

Finecutmaskinen med optioner kommer levereras i kvartal 2, 2022.

”Ett otroligt gott betyg när en kund beställer sin andra (2:a) Finecutmaskin, efter mindre än ett års användande. Boneham & Turner, har sett kundnyttan med vår process vilket ger dem en lönsam tillverkning och nöjda slutkunder. Eftersom kunden redan har ett system med tilltagen pumpkapacitet kan upp till 4 Finecutmaskiner installeras till samma pump. Detta gör att följdinvesteringarna blir mer kostnadseffektiva. Som underleverantör inom flygindustrin är kunden därmed ett otroligt viktigt kvitto på att vår process är tillförlitlig och stabil i ytterligare en mycket krävande industri innehållande avancerade material.” säger Lars Darvall, VD Finepart.

Denna information är sådan information som Finepart Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17:e november, 2021.