• Finepart/

Finepart Sweden AB(publ) publicerar Informationsmemorandum gällande företrädesemission.

Finepart publicerar idag ett investment memorandum inför Bolagets förestående företrädesemission. Teckningsperioden pågår under perioden 28 februari – 13 mars 2020. Memorandumet finns tillgängligt på Bolagets hemsida (www.finepart.com), Spotlights hemsida (www.spotlightstockmarket.com) och på Partner Fondkommissions hemsida (www.partnerfk.se).

Sammanfattning

• Bolagsstämman i Finepart Sweden AB beslutade den 20 februari att genomföra en företrädesemission på upp till 13,6 MSEK. Skulle företrädesemissionen bli övertecknad vill bolaget kunna emittera ytterligare aktier motsvarande ett värde upp till 3,0 MSEK genom en så kallad övertilldelningsoption. Företrädesemissionen exklusive övertilldelningsoptionen omfattar upp till 6 461 104 aktier till kursen 2,10 kronor per aktie.
  • Villkoren i företrädesemissionen innebär att två (2) nya aktier emitteras för varje tre (3) befintliga.
  • Företrädesemissionen är säkerställd till 100 procent genom teckningsförbindelser och garantiåtaganden från befintliga aktieägare och ett antal investerare.
  • Avstämningsdag för deltagande i företrädesemissionen är den 27 februari 2020.
  • Teckningsperioden i företrädesemissionen pågår mellan den 28 februari och 13 mars 2020.
  • Emissionslikviden från företrädesemissionen kommer i huvudsak att användas till att utveckla den kommersiella organisationen samt för marknadsföring av bolagets produkter i större utsträckning. Bolagets försäljnings- och marknadsorganisation skall förstärkas ytterligare och bolaget avser öka sin marknadsnärvaro genom egen försäljning samt ett successivt utvidgat internationellt distributörsnätverk. Därtill tillkommer finansiering av ytterligare en maskin för uppdragsskärning samt förstärkning av rörelsekapitalet.
  • Teckning av aktier kan även ske utan företrädesrätt.

Rådgivare:

Partner Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Finepart Sweden AB i samband med företrädesemissionen.