Nyttjandeperiod av teckningsoptioner av serie TO 1 inleds i dag den 15 november 2021

I dag, den 15 november 2021, inleds utnyttjandeperioden av de teckningsoptioner av serie TO 1 (”Teckningsoptionerna” eller ”TO 1”) som emitterades i samband med Finepart ABs (”Finepart” eller ”Bolaget”) emission av aktier under fjärde kvartalet 2020. Nyttjandeperioden pågår fram till och med den 26 november 2021. En (1) Teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget till en kurs om 3,30 SEK per aktie. Om samtliga teckningsoptioner nyttjas kommer Bolaget tillföras cirka 40 MSEK före emissionskostnader. Innehavare av TO 1 måste teckna nya aktier genom utnyttjande av TO 1 senast klockan 15:00 CEST den 26 november 2021 alternativt sälja TO 1 senast den 24 november 2021.

Villkor för Teckningsoptionerna av serie TO 1 i sammandrag:

Nyttjandeperiod:                     15 november – 26 november 2021.

Villkor:                                      En (1) Teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie.

Teckningskurs:                        3,30 SEK per aktie, courtage utgår ej.

Emissionsvolym:                     Maximalt cirka 40 MSEK före emissionskostnader.

Sista dag för handel TO 1:      24 november 2021.

Om du har dina teckningsoptioner förvaltarregistrerade

I det fall optionsinnehavaren har sina optioner i en depå, på ett investeringssparkonto eller kapitalförsäkring (förvaltarregistrerat ägande) ska teckning och betalning ske till respektive förvaltare som instruerar om vidare instruktioner avseende tillvägagångssätt för att nyttja sina teckningsoptioner.

För mer information och för vidare instruktioner avseende hur du går till väga för att nyttja dina teckningsoptioner, vänligen kontakta din förvaltare i god tid. Notera att banken/förvaltaren behöver din anmälan om nyttjande av Teckningsoptionerna i god tid innan teckningstiden avslutas.

Om du har dina teckningsoptioner direktregistrerade (VP-konto)

Ingen emissionsredovisning kommer att skickas ut. Teckning av nya aktier, genom utnyttjande av teckningsoptioner, ska ske genom att skicka in fullständigt ifylld anmälningssedel till Partner Fondkommission. I samband med att anmälningssedel skickas in till Partner Fondkommission ska betalning erläggas enligt betalningsinstruktioner på anmälningssedeln. Ifylld anmälningssedel samt betalning måste vara Partner Fondkommission tillhanda senast klockan 15:00 CEST den 26 november 2021.

Lars Darvall

Telefon: 0707 – 767 768