• Fingerprint Cards/

Fingerprint Cards (FPC) förstärker vårt Asienkontor i Taiwan med Sales Director Greater China samt Senior Technical Manager.

FPC har anställt SY Wu som Sales Director Greater China samt Hsinyi Lu som Senior Technical Manager.

Taiwan, Kina och Korea är tillsammans med Japan, Nordamerika och Norden de globalt viktigaste marknaderna i FPC:s satsning på mobilmarknaden. Därför har FPC tidigare valt att öppna ett regionkontor i Taiwan, som både är ett centrum för teknikutveckling inom mobiltelefon och en knutpunkt för teknikutveckling för majoriteten av de stora globala elektronikföretagen. SY Wu och Hsinyi Lu kommer att utgå från kontoret i Taipei, och ska utöver sitt arbete mot mobilbranschen även stötta FPC:s befintliga distributörer primärt i Taiwan, Kina och Korea.

SY Wu har en gedigen bakgrund inom telekommunikation & IT och har arbetat både med försäljning via såväl partners som direkt mot OEM kunder. SY kommer senast från Nanoradio samt Ericsson Mobile Platforms - där han var Country Manager Taiwan/Sales Director Greater China samt Senior Customer Solution Manager. SY har tidigare även jobbat på Intel som Market Development Manager för Asia/Pacific.

Hsynyi Lu kommer närmast från Nanoradio där han som Technical Manager har arbetat med integration av hård- och mjukvara i ett flertal olika mobiltelefonplattformar. Hsinyi jobbade före Nanoradio som Senior Field Application Engineer på ST-Ericsson.

”Genom att förstärka vårt kontor i Taiwan med SY Wu och Hsinyi Lu förbättrar vi vår position ytterligare på den avgörande Asiatiska marknaden för mobiltelefoner. Samtidigt så stärker vi vår existerande marknadsposition då de även kommer att stötta våra redan starka distributörer i regionen i deras försäljningsarbete” säger FPC:s Senior VP Sales & Marketing Thomas Rex.

Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter som genom analys och matchning av individers unika fingermönster fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader kan tekniken implementeras i volymprodukter som smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc.

Fingerprint Cards AB (publ), Box 2412, 403 16 Göteborg, www.fingerprints.com
Fingerprint Cards AB (FPC) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (FING B) och har sitt huvudkontor i Göteborg
Fingerprint Cards AB (FPC) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 oktober 2012 klockan 08.00.