Fingerprint Cards har utsett Eplus Co., Ltd., (Eplus) till ny distributör i Sydkorea.

Ytterligare en distributör – Eplus – har utsetts för den Sydkoreanska marknaden av Fingerprint Cards AB (FPC).

FPC har utsett ytterligare en distributör i Sydkorea – Eplus. Eplus har omfattande distributionskanaler inom konsumentelektroniksektorn och kommer att erbjuda support samt utveckla kundanpassade lösningar. På så sätt underlättas integrationsarbetet samtidigt som leveranstiden för totallösningar förkortas för OEM- och ODM-tillverkare i Sydkorea.

Johan Carlström, VD för FPC säger: ”Vi är glada över samarbetet med Eplus i Sydkorea. Eplus är en ansedd återförsäljare och bolaget växer fem procent snabbare än marknaden med en genomsnittlig tillväxttakt (CAGR) på åtta procent de senaste fem åren. Vi är säkra på att Eplus nätverk, som omfattar de stora elektroniktillverkarna i Sydkorea, snabbt kommer att generera nya affärer och marknadsandelar för FPC i Sydkorea.”

DH Chang, VD för Eplus säger: ”Vi är mycket glada över att Eplus har blivit utsett till distributör för Fingerprint Cards i Sydkorea. Eftersom Sydkorea är en snabbt växande marknad kommer vi att fortsätta att investera i kundtjänst och support för att vidga marknaden för FPC. Som ett resultat av detta samarbete kan vi nu erbjuda våra kunder ett ännu bredare utbud av produkter och lösningar.”

För mer information, kontakta:
Johan Carlström, VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20, investrel@fingerprints.com
Fingerprint Cards AB (publ), Box 2412, 403 16 Göteborg, www.fingerprints.com

Om Fingerprint Cards AB (FPC)
Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter som genom analys och matchning av individers unika fingermönster fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bl.a. unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader kan tekniken implementeras i volymprodukter såsom smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc. Fingerprint Cards AB (FPC) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (FING B) och har huvudkontor i Göteborg.

Eplus Co., Ltd
Eplus började sin verksamhet 1998 som återförsäljare av elektronikkomponenter i Sydkorea. Eplus är en av de större återförsäljarna åt företag som APPLIED MICRO, ATMEL, CMI, MTEKVISION, OMNIVIISON, REALTEK, VISUAL ON, och SIERRA WIRELESS i Sydkorea, och har ett omfattande nätverk och en stor kundbas i Sydkorea, i synnerhet inom komponenter för konsumentelektroniksektorn.

Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmark-naden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 september 2011, klockan 8.00.

Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna, några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion.