Fingerprint Cards vinner order i Kina värd 20 Mkr

Fingerprint Cards AB (FPC) återförsäljare i Kina, Hardware & Software Technologies Co. Ltd (HST), har lagt en ny order värd drygt 20 Mkr för utvidgning av marknads-segmentet personlig identifiering vid bankaffärer via internet. Ordern avser area- sensorn, FPC1011F. Leveranser är planerade från 2011 och sträcker sig in i 2012.

Sensorerna, vilka integreras i identifieringsenheter, kommer att levereras till en av Kinas största banker. Banken utvidgar sin marknad genom att på ytterligare en region tillhandahålla enheter till bankens kunder som använder tjänster via internet, såväl som de bankanställda inom regionen. Beslutet att införa biometriska enheter inom ytterligare en region i Kina skapar utökade möjligheter för de närmaste åren då endast ett fåtal regioner har påbörjat införandet av biometri hos sina kunder.

Johan Carlström, VD för FPC, kommenterar: “Det är med stor tillfredställelse vi konstaterar att ytterligare en region i Kina nu tagit beslutet om att införa biometriska lösningar hela vägen ut till kund vilket ger oss stora möjligheter att nå ännu fler regioner det närmaste året. FPC har tillsammans med HST under lång tid investerat i att bygga starka relationer med de ledande aktörerna inom den Kinesiska banksektorn, vilka har bekräftats genom dagens order. FPC ser en ökande efterfrågan på den kinesiska bank- och finansmarknaden under det kommande året.”

För mer information, kontakta:
Fingerprint Cards AB (publ), Box 2412, 403 16 Göteborg, www.fingerprints.com

Om Fingerprint Cards AB (FPC)

Fingerprint Cards AB (FPC) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (FING B) och har huvudkontor i Göteborg. Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 september 2011, klockan 8.00.

Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna, några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion.