FPC öppnar asiatiskt regionkontor i Shanghai och anlitar tre nya medarbetare

Fingerprint Cards (FPC) kommer under maj 2013 att öppna ett gemensamt asiatiskt regionkontor samt försäljnings- och supportkontor för marknadsområdet Kina i Shanghai. FPC har nyanställt tre personer för tjänsterna Regional Support Director Asia-Pacific, Regional Support Manager China samt Sales Manager China.

Johan Carlström, VD och koncernchef för FPC, kommenterar:
– FPC stärker sin position på den viktiga asiatiska marknaden, framför allt inom kinesiska mobiler och surfplattor, när vi nu öppnar ett regionalt huvudkontor i Shanghai och rekryterar tre nyckelpersoner. Regionkontoret kommer supporta Kina, men även Korea, Japan och Taiwan med biometrisk hård- och mjukvarukompetens Samtidigt så stärks vår befintliga marknadsposition eftersom vi även kommer att stötta våra nuvarande distributörer i regionen i deras försäljningsarbete från detta kontor.

För mer information, kontakta:
Johan Carlström, CEO Fingerprint Cards AB (publ), +46 (0) 31-60 78 20, investrel@fingerprints.com

Om Fingerprint Cards AB (publ)
Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter som genom analys och matchning av individers unika fingermönster fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system.

Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverkningskostnader kan tekniken implementeras i volymprodukter som smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och internetsäkerhet, passerkontroll etc.
Fingerprint Cards AB (FPC) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm (FING B) och har sitt huvudkontor i Göteborg

Fingerprint Cards AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 april 2013 klockan 10.00.