Allt fler säljer sitt byrålådsguld

Report this content

Allt fler svenskar säljer sitt byrålådsguld till Finguld.se. Förra året tog Finguld emot dryga 40 kg smyckesguld en ökning med 42 procent jämfört med 2016 Värdet på det mottagna guldet under 2017 var dryga tio miljoner kronor.

– Många har guld i byrålådan hemma och passar på att sälja nu när guldpriset är högt. Allt fler hittar till oss. Vi betalar 90 procent av världsmarknadspriset, tar inga avgifter och har fri retur- och ångerrätt. Oftast betalar vi bäst och många gånger mer än dubbelt så mycket som de som betalar sämst i branschen. Det säger Peter Sundström, vd för Finguld.se.

Finguld har branschens bästa pris på guld och de förmånligaste villkoren. Bolaget tar inga avgifter för sina tjänster och hela processen är helt transparent.

Den som skickar in sitt guld och accepterar det pris man erbjuds för det har pengarna på sitt konto som längst en dag efter att Finguld fått guldet. Den som handlar med Finguld har full returrätt. Det betyder att den som ångrar sig får tillbaka sitt guld utan att behöva betala för att det skickats tillbaka.

– Vi är ett stiftelseägt bolag. För oss är det viktigt med långa affärsrelationer med våra kunder. Därför har vi inga avgifter. Det finns inga finstilta otrevliga överraskningar. Det som står på första sidan på vår hemsida är det som gäller. Vår erfarenhet är att vår affärsmodell är framgångsrik. Allt fler hittar till oss och det är bra för både kunder och för oss, säger Peter Sundström.

Genomsnittsvikten på det som skickas in för att säljas är ca 30 gram och för det får kunden i dagsläget 6 300 kronor.

Enkelt, snabbt och man får ångra sig kostnadsfritt
Det är enkelt att sälja sitt guld till Finguld. Man surfar in på finguld.se och beställer en påse att skicka in sina föremål i. Finguld betalar portot för att skicka in påsen rekommenderat. Efter någon dag får man besked om vad det inskickade guldet väger och hur mycket pengar Finguld erbjuder. Kunden kan acceptera eller ångra sig. Den som ångrar sig får allt skickat hem igen och behöver inte betala något för värdering eller porto i någon riktning.

Finguld ägs av Aktiebolaget för Varubelåning, grundat 1866,

Mer information:
Peter Sundström, vd Finguld, telefon: 08-667 01 14, 0709-37 11 00, www.finguld.se

Finguld startade 2014 och ägs av Aktiebolaget för varubelåning som funnits sedan 1866. Andra verksamheter i det bolaget är Pantbanken Sverige med 18 kontor i Sverige och 2 i Finland. Finguld finns även i Finland och heter där Finkulta.fi.

Taggar: