Finnair ökar frekvensen till Peking

Snart slår Peking upp portarna till den nya och påkostade flygplatsen Beijing Daxing International Airport. Flygplatsen blir en av de största i världen. I och med detta kommer Finnair att utöka sitt linjenät i Kina – till just Daxing. Från och med november 2019 kommer Finnair att flyga till Beijing International Airport tre gånger i veckan.

Den 30 september öppnar Beijing Daxing International Airport och redan den tredje november börjar Finnair flyga dit. Rutten kommer att opereras av Airbus A330 och kommer att ha avgångar måndag, onsdag och söndag. Dessa avgångar är tillägg till Finnairs dagliga flyg till Beijing Capital Airport.

– Vi är stolta över att snart kunna erbjuda ännu bättre förbindelser mellan Peking och våra 100 destinationer i Europa. Vårt mål är att fortsätta öka vår närvaro i Kina. Nya Beijing Daxing International Airport kommer att bli en central knutpunkt för internationellt resande till och från Kina. De nya rutterna kommer därmed göra resandet för våra kunder ännu smidigare. Vi är tacksamma för det stöd vi fått från både myndigheter och partners för att öppna de nya flighterna till Daxing, säger Robert Lönnblad, Skandinavienchef på Finnair.

De nya rutterna kopplas smidigt till Finnairs nätverk av över 100 destinationer i Europa, vilket ger resenärerna kortare flygtid och bekväm transfer i Helsingfors.

Finnair opererar sju resmål i Kina, som globalt sett är Finnairs bästa marknad. Under våren meddelade Finnair ett nytt codeshare-samarbete med Juneyao Air och China Southern, vilket gav Finnairs kunder hela 13 nya destinationer att välja mellan.

För mer information kontakta:
Finnair Communications
Mail: comms@finnair.com
Tel: +3589-818 40 20

Robert Lönnblad, Skandinavienchef Finnair
Mail: robert.lonnblad@finnair.com
Tel: +4670-783 74 23

Maria Gertell, presskontakt
Mail: maria.gertell@agency.se

Om Finnair:
Finnair erbjuder resor mellan Asien, Europa och Nordamerika med fokus på snabba förbindelser via Helsingfors. Varje år flyger över elva miljoner passagerare med flygbolaget som ansluter 19 större städer i Asien och sju städer i Nordamerika och Centralamerika med över 100 destinationer i Europa. Finnair är ledande inom miljöfrågor och var det första europeiska flygbolaget att trafikera nästa generations ekosmarta Airbus A350 XWB-flygplan. Finnair är det högst rankade flygbolaget i Norden och det enda som belönats med fyra stjärnor av Skytrax och är medlem i alliansen oneworld som är en sammanslutning av femton av världens ledande flygbolag.

Taggar: