100 nyproducerade lägenheter i Bålsta, levereras av Modulenthus.

100 nyproducerade lägenheter i Bålsta, levereras av Modulenthus. Modulenthus levererar 100 nyproducerade lägenheter till Håbohus i Bålsta, Håbokommun. Ordervärdet uppgår till drygt 44 miljoner svenska kronor. Första spadtaget tas idag den 15 augusti, och inflyttning kan börja i december i år. Det kommunala bostadsbolaget, Håbohus, har lagt en order på 100 lägenheter till Modulenthus i Hässleholm. Ordervärdet uppgår till cirka 44 miljoner svenska kronor. Lägenheterna kommer att levereras i form av volymer vilket innebär att de byggs helt färdiga i fabrik innan leverans. Det ger flera fördelar bl a minimeras risken för fukt under byggtid, avsevärt kortare byggtid och färre arbeten som utförs på plats skapar en lugnare miljö och mindre trafik i området under byggnation. Området har namnet Väppeby konstgård och ligger granne med Lasse Åbergs museum i Bålsta. I övrigt erbjuder det vackra området närhet till skog och vatten, samtidigt som det är promenadavstånd till Bålsta centrum. Husen kommer inte att byggas högre än två våningar för att smälta in väl i den vackra omgivningen. Första lägenheterna kommer att börja levereras i slutet av oktober. Första inflyttningarna skall kunna ske i början av december 2002. Företaget Becatec AB i Bålsta var initiativtagare till projektet och involverade i projektets start skede. Modulenthus ingår sedan knappt ett år i Finndomo OY koncernen som idag är Nordens största småhusleverantör. Koncernen omsätter cirka 1,2 miljarder svenska kronor och har cirka 700 anställda i Norden. I den svenska verksamheten, Finndomo AB ingår varumärkena Hjätevadshus och Hultsfredshus. Finndomo AB omsätter cirka 600 miljoner svenska kronor och har cirka 450 anställda i Sverige. För mer information Klas Fridsäll Kommunikationsansvarig Finndomo AB 0381-239 00 070-200 32 72 Lennart Karlsson Projektchef Modulenthus 0451-47053 Christer Hermansson VD Håbohus 0171-468813 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/14/20040823BIT22360/wkr0001.pdf