• Finndomo/

Report this content

Finndomo AB får ytterligare storaffärer med lägenheter som har Det ljuva livet konceptet som bas. Det handlar om tre nya projekt med ett ordervärde på drygt 60 miljoner kronor. Finndomo har tillsammans med NCC utvecklat konceptet "Det ljuva livet", vilket är framtaget för att tillgodose marknadens efterfrågan på prisvärda lägenheter. Förutom de nu aktuella projekten om 60 miljoner kronor, där avtalen var klara lagom till sommaren, så ligger det en stor mängd projekt på väg in hos NCC. - Efterfrågan är väldigt god och prisvärda lägenheter ligger i tiden för att tillfredställa den bostadsbrist som idag finns i flertalet större och medelstora städer i Sverige, uppger Staffan Lindquist VD för Finndomo AB. De nya affärerna handlar om ett större lägenhets projekt i Nynäshamn, området heter apotekaren, och innehåller lägenheter i huvudsak i tre- och fyrvåningshus baserade på Det ljuva livet konceptet. Det är ett projekt till Duved utanför Åre, med cirka 10 lägenheter, vilket är en första etapp av flera. Det senaste är ett projekt med ett 40-tal lägenheter för bostadsrätter till Karlstad, i området Jägartorpet. - Det känns som konceptet "Det ljuva livet" nu har slagit igenom ordentligt på marknaden. Det var nu cirka ett och ett halvt år sedan konceptet vann SABO företagens tävling, bygg så vi har råd att bo. Därefter har det levererats och byggts ett flertal områden. Det kommer stadigt in mycket förfrågningar i nuläget, fortsätter Staffan. "Det ljuva livet" marknadsförs och uppförs på plats av NCC, lägenheterna byggs färdiga i fabrik av Finndomo. Det innebär att alla moment som t ex vvs, eldragning, köksmontering, golvläggning, kakelsättning, målning och tapetsering görs av Finndomos egna hantverkare i fabrik. Byggmetoden innebär att kvalitetsnivån säkerställs i en industrialiserad process, där kvalitetskontroll sker dels mellan varje moment samt slutkontroll innan lägenheten lämnar fabrik. Metoden bidrar dessutom till en klart snabbare byggtid med avsevärt mindre arbeten på byggplatsen, vilket i sig även skapar en bättre miljö på byggplatsområdet. - Det känns mycket positivt inför framtiden, konceptet har utvecklats till en mycket stark produkt på lägenhetsmarknaden när det gäller prisvärt kvalitetsboende, avslutar Staffan. Finndomo koncernen är nordens ledande småhustillverkare och har en stark projektutvecklings- organisation inom flerbostadsbyggnation. Finndomo koncernen omsätter cirka 1,3 miljarder kronor och har närmare 850 anställda i Sverige och Finland. För frågor kontakta gärna: Staffan Lindquist VD Finndomo AB 070-260 99 65 Klas Fridsäll Informationsansvarig 070-200 32 72 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040823BIT22280/wkr0001.pdf