• Finndomo/

Report this content

Finndomo AB koncentrerar alla marknadsförings insatser till varumärkena Hjältevadshus och Modulenthus. Varumärket Hultsfredshus kommer att dras bort från marknaden på obestämd tid. Anledningen är att vi vill fokusera våra krafter på de varumärken som idag är starkast på marknaden och tar marknadsandelar, säger Finndomo AB:s VD Staffan Lindquist. Det är så att Hultsfredshus har en mycket liten del av marknaden och tyvärr inte tillför någon lönsamhet, när vi är i ett expansivt utvecklingsskede måste vi lägga våra resurser där vi har störts potential för tillväxt och lönsamhet, tillägger Staffan. När det gäller produktionsanläggningen i Hultsfred så kommer den inte att beröras på något sätt i och med att varumärket Hultsfredshus dras tillbaka. I Hultsfred kommer, precis som idag, produktion av hus till övriga varumärken i koncernen att belägga befintlig verksamhet. Den positiva utveckling som nu råder för Finndomos övriga varumärken inom både småhus- och projektsidan kommer att belägga även Hultsfredsfabriken i framtiden. De som berörs av att varumärket Hultsfredshus dras tillbaka, är i första hand ett antal tjänstemän, cirka 7-8 stycken, direkt kopplade till säljstöd. Samt givetvis de fristående återförsäljarna för varumärket Hultsfredshus. Det är en fokusering av verksamheten, vilket möjliggör en ännu mer offensiv satsning på de övriga varumärkena i koncernen, avslutar Staffan. För mer information Klas Fridsäll Informationsansvarig Finndomo AB 070-200 32 72 Staffan Lindquist VD Finndomo AB 0381-23908 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/01/20040823BIT22330/wkr0010.pdf