Dags att se över hela ditt brandskydd hemma! Gör det enkelt med Fire Safety Box.

Report this content

Den första advent är den årliga batteribytardagen, en dag för att komma ihåg att byta batteri i brandvarnaren. Det är också en bra dag att se över hela hemmets brandskydd. En brandvarnare i hallen, som de flesta har, är inte ett fullgott skydd. Det menar Michael Olsson, tidigare brandman och en av grundarna till FireInvent, som bland annat erbjuder Fire Safety Box, ett komplett brandskydd samlat i en box.

Många är medvetna om risken för brand i det egna hemmet och har också brandvarnare uppsatta. Få har dock utrustningen som krävs för att skydda sig och kanske släcka en brand när det väl börjar brinna. ”I de allra flesta fall behöver en brand inte få så stora konsekvenser om man har kunskap och rätt brandsäkerhetsprodukter tillgängliga. Minst en brandvarnare per 60 kvm är till exempel att rekommendera. Men förutom brandvarnare behövs brandfilt och brandsläckare samt kunskap om hur man hanterar dem”, säger Michael Olsson, VD FireInvent. FireInvent har sedan 2004 bidragit till att öka brandsäkerheten i hem, bland annat genom att erbjuda ett brett sortiment av brandskyddsprodukter, designade för att passa i moderna hemmiljöer. För att göra det lite lättare att brandsäkra sitt hem har företaget även tagit fram Fire Safety Box - ett komplett brandskydd samlat i en box. Fire Safety Box finns i fyra olika utföranden (Classic, Design white, Design black och Exclusive) och innehåller brandvarnare, brandfilt och brandsläckare. ”Vår Fire Safety Box är en utmärkt och omtänksam julklapp eller gåva till någon man tycker om eller varför inte till sig själv”, säger Michael Olsson, VD för FireInvent. Rek pris för Fire Safety Box är från 1095 kr. För mer information om Fire Safety Box och företagets andra produkter se www.fireinvent.se FireInvents produkter finns till försäljning hos Mio, Designtorget, GAD, Inneboende, K-Rauta, El-Kedjan, Bygg-Ole, Fredells m fl.

Taggar: