Populär kundklubb för campinggäster

First Camp, som är Sveriges ledande kedja inom camping och semesterbyar med

”Kundklubbar finns i många olika branscher, men för campingbranschen är detta format något nytt. Vi ser en stor potential i den här typen av digitala lojalitetsprogram och kan konstatera ett mycket positivt mottagande då 20 procent av gästerna redan har anslutit sig till First Club. För oss är detta ett av många steg i riktning mot ett modernare campingföretag, där gästnyttan är fokus för verksamheten”, säger Unni Åström, VD First Camp.

First Camp har många återkommande gäster och ett stort utbud av olika typer av aktiviteter på sina destinationer runt om i Sverige. Därför finns det också stora möjligheter att skapa en samlingsplats för medlemmarna och kunna erbjuda ett mervärde till deras vistelse. Poängen baseras på de bokningar gästerna gör och det finns också möjlighet att värva vänner. Sedan går poängen att använda på plats på campingarna eller vid framtida bokningar.

First Club blir för First Camp dessutom en värdefull kanal för att skapa långsiktiga relationer med sina gäster och utveckla sitt erbjudande. Detta blir en ny kommunikationskanal som gör det möjligt för företaget att ha närmare kontakt med sina gäster för att ta del av feedback och information på ett effektivt sätt.

Medlem blir man genom att registrera sig direkt på www.firstclub.nu eller vid bokningstillfället när man bokar sina nätter via webben www.firstcamp.se

För mer information, v.v. kontakta:

Unni Åström
VD/Koncernchef
First Camp Sverige AB
Tfn +46 31-773 07 00
Mobil +46 734 384 433
Unni.astrom@firstcamp.se

Jesper Alfredsson
Försäljning och Marknadschef
First Camp Sverige AB
Tfn +46 31 773 07 00
Mobil +46 768 915 290
jesper.alfredsson@firstcamp.se

First Camp grundades 2004 och är Sveriges ledande kedja inom camping och semesterbyar. Bolaget har femton destinationer på några av Sveriges bästa campinglägen från Malmö i söder till Luleå i norr. First Camp har årligen över en miljon gästnätter fördelade på 900 stugor och mer än 5 000 campingtomter. Bolaget omsatte 150 miljoner kronor under 2014 och huvudägare är CLS Holdings. Målsättningen är att växa genom såväl uppköp som franchise.  Läs mer på www.firstcamp.se

Taggar:

Snabbfakta

First Camp, som är Sveriges ledande kedja inom camping och semesterbyar med 15 destinationer över hela landet, har nyligen lanserat ett nytt digitalt lojalitetsprogram för sina gäster. First Club är namnet på kundklubben där medlemmarna, genom en mobilapplikation (www.firstclub.nu) kan samla värdefulla poäng, få rabatter, nyheter och erbjudanden före alla andra.

Citat

Unni Åström, VD First Camp