Campingbranschen växlar upp - topprekrytering till Nordic Camping-First Camp

En av resebranschens tungviktare kliver in i campingvärlden, när Nordens ledande campingkedja fortsätter att stärka upp sitt team. Det är den före detta VD:n för både Ving och TUI, Eivor Andersson, som blir ny styrelseledamot i Nordic Camping-First Camps styrelse. Dessutom investerar Eivor i det snabbväxande bolaget. Med sig tar hon viktiga erfarenheter från charterbranschen.

I mars 2019 gick Nordic Camping och First Camp samman. Idag bildar bolagen tillsammans Nordens största och ledande campingkoncern, med 40 destinationer i Sverige och Danmark. Det senaste året har flera viktiga tillsättningar till ledningsgruppen gjorts och nu kompletteras styrelsen med Eivor Andersson.

Eivor har en bakgrund som Nordenchef för resekoncernen TUI, och VD för Ving. Hon är idag styrelseordförande i börsnoterade Skistar, och sitter även i styrelsen för Mekonomen, Svenska Spel och Unlimited Travel Group.

– Det ska bli både roligt och spännande att få arbeta i en del av resebranschen som har riktigt stor utvecklingspotential och speciellt nu när efterfrågan på naturnära, aktiva semestrar i närområdet stadigt ökar, säger Eivor Andersson.

Nordic Camping-First Camp är glada över tillskottet:
– Det är med glädje vi välkomnar Eivor som ny ledamot i styrelsen och delägare i bolaget. Eivor har en gedigen bakgrund från ledande positioner samt styrelsearbete inom rese- och turistnäringen, och hennes erfarenhet kommer att spela en viktig roll i Nordic Camping-First Camps fortsatta utveckling, säger Karl Svozilik, styrelseordförande för Nordic Camping-First Camp.

Att camping är på uppåtgående är tydligt. Nordic Camping-First Camp har växt kraftigt de senaste åren, både organiskt och genom förvärv. Framöver väntar en fortsatt stark tillväxt och investeringar i gästupplevelser accelereras.

– Vi har hittills haft en väldigt stark utveckling i bolaget, men vi är bara i början på vår resa och det finns mycket potential kvar. Både för vårt företag, och i campingbranschen i stort. Jag är väldigt glad över att Eivor med sin djupa erfarenhet från resebranschen ansluter till teamet. Det blir ytterligare ett steg framåt för oss, i vårt arbete med att professionalisera vår bransch, säger Nordic Camping-First Camps VD Johan Söör.

I likhet med övriga externa styrelseledamöter och bolagets ledningsgrupp kommer Eivor att investera i bolaget.

Karl Svozilik, Styrelseordförande, Nordic Camping-First Camp

Eivor Andersson, Styrelseledamot, Nordic Camping-First Camp

Om First Camp

First Camp är Skandinaviens största och ledande koncern inom camping. Verksamheten bedrivs idag på över 40 destinationer från Luleå i norr till danska Lakolk i söder.