First Camp emitterar framgångsrikt nya seniora säkerställa obligationer

First Camp Group AB (“First Camp” eller “Bolaget”) har framgångsrikt placerat nya seniora säkerställda obligationer om 2 250 000 000 kronor. Obligationerna har en löptid om fyra och ett halvt år och en rörlig ränta om 3 månaders STIBOR plus 475 baspunkter och med slutligt förfall i april 2029 (de ”Nya Obligationerna”). Nettointäkterna från nyemissionen av Obligationerna är avsedd att användas för att refinansiera befintlig skuld samt för allmänna bolagsändamål, inklusive förvärv av nya campingar. Bolaget kommer att ansöka om att notera de Nya Obligationerna på Nasdaq Stockholms lista för företagsobligationer.

ABG Sundal Collier AB, Nordea Bank Abp och Pareto Securities AS har agerat joint bookrunners i samband med emissionen av de Nya Obligationerna. Roschier Advokatbyrå AB har agerat legal rådgivare till joint bookrunners och Advokatfirman Cederquist KB har agerat som Bolagets legala rådgivare.

Denna information är sådan information som First Camp Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 oktober 2024 kl. 15:20 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Göran Meijer
CFO