• First Camp Group AB/

First Camp har efterfrågat en ändring av villkoren för sin seniora säkerställda obligation som har godkänts av Nordic Trustee som agent

I samband med First Camp Group ABs (“Bolaget”) framgångsrika utökning av sitt seniora säkerställda obligationslån med förfall i juni 2023 har Bolaget efterfrågat en ändring av villkoren med innebörden att om någon inlösen av obligationerna finansieras med nettolikviden från obligationerna som emitterades den 15 december 2021 ska sådan inlösen alltid ske till en premie om 102,500 procent och inte minska i enlighet med villkoren som annars är tillämpliga på frivillig partiell inlösen.

Nordic Trustee har som agent accepterat förfrågan på obligationsinnehavarnas vägnar eftersom ändringen inte är till skada för obligationsinnehavarnas intressen. Ändringsförfrågan finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.firstcamp.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Göran Meijer
CFO