First Camp offentliggör utgångsdatum för återköpserbjudande

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Den 7 oktober 2024 meddelade First Camp Group ABs (“Emittenten”) att Emittenten i samband med offentliggörande av avsikten att emittera nya seniora säkerställda obligationer denominerade i SEK (de ”Nya Obligationerna”), erbjöd innehavare av Emittentens utestående hållbarhetslänkade seniora säkerställda obligationer med rörlig ränta och förfall 14 juni 2026 (ISIN: SE0019173725) med en utestående volym om 1 850 000 000 kronor (”Befintliga Obligationer”) att delta i ett återköp där Emittenten köper tillbaka Befintliga Obligationer mot kontant betalning till ett pris närmare beskrivet i återköpsdokumentet daterat 7 oktober 2024 (”Återköpsdokumentet”) och i enlighet med de villkor som beskrivs däri (”Återköpserbjudandet”).

I enlighet med Återköpsdokumentet offentliggör Emittenten härmed att Återköpserbjudandet kommer att löpa ut idag den 10 oktober 2024 i samband med avslutandet av bookbuilding-förfarandet för de Nya Obligationerna om inte Återköpserbjudandet ändras, förlängs, återupptas, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Emittenten. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas att redovisas den 24 oktober 2024. Återköpserbjudandet är fortsatt villkorat av att emissionen av de Nya Obligationerna blir framgångsrik och föremål för de närmare villkoren som de beskrivs i Återköpsdokumentet.

Managers:
ABG:  dcm-syndicate@abgsc.se

Nordea: +45 6136 0379, NordeaLiabilityManagement@nordea.com
Pareto: caroline.nytvedt@paretosec.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
First Camp Group AB
Göran Meijer, CFO,