First Camp utvärderar emission av ytterligare obligationer

First Camp Group AB har gett i uppdrag till Nordea och Pareto Securities att arrangera ett antal möten med obligationsinvesterare med början idag den 6 december 2021 i syfte att utvärdera en så kallad tap issue, en ytterligare utökning av First Camp Group AB:s nuvarande obligationslån som emitterades 2019 och som utökades med 335 miljoner SEK i oktober 2021.

Utökningen omfattar en förväntad volym om cirka 325 miljoner SEK. Utökningen syftar till att finansiera förvärvet av Jesperhus Feriepark som offentliggjordes den 1 december 2021, ett förvärv av en mindre camping i Danmark samt två ytterligare potentiella förvärv där due diligence och avtalsförhandling pågår. De fyra målbolagen omsatte sammantaget ca 175 MSEK och genererade en pro-forma justerad EBITDA om ca 60 MSEK under den senaste tolvmånadersperioden till och med september 2021, varav Jesperhus utgör ca 70%. Den sammanlagda köpeskillingen för de aktuella förvärven beräknas, om samtliga förvärv genomförs, uppgå till ca 395 MSEK (Enterprise Value).

Ett digitalt investerarmöte kommer att hållas kl 15.00 den 6 december samt kl 11.00 den 7 december. Länk till mötena publiceras på https://corporate.firstcamp.se/investerare

Denna information är sådan som First Camp Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december kl 8.00.

Göran Meijer
CFO