Midsommar på First Camp slog alla tidigare rekord

First Camp, Skandinaviens största campingkedja, är glada att meddela att årets midsommarfirande blev det bästa någonsin. De 47 jämförbara destinationerna i Sverige slog all time high med en ökning i logiintäkter från dygnsgäster på 4% jämfört med 2023 och drygt 2% jämfört med den tidigare toppnoteringen från 2022.

Midsommar blev en succé på flera håll i landet och framför allt stack efterfrågan på stugor ut hos First Camp, där mer än hälften av destinationerna var fullbokade under midsommarhelgen. Aktivitetsprogrammet för midsommar, som erbjöds för alla boende gäster på över 25 destinationer, har varit mycket framgångsrikt. Det har arrangerats midsommarfirande med dans runt midsommarstången samt kvällsshower, samt ett klassiskt midsommarfirande på dalavis i Orsa. First Camp Moraparken i Dalarna och First Camp Ekerum på Öland har särskilt utmärkt sig med betydande ökningar.

Johan Söör, VD för First Camp, kommenterar:

”Det är fantastiskt roligt att vi lyckas överträffa inte bara 2023 utan även rekordåret 2022 . Allt fler upptäcker hur attraktivt det är att bo på camping, oavsett om det är i husvagn, husbil, tält eller stuga. Och vi börjar få många lojala gäster som upptäcker First Camps över 70 destinationer och även vår bonusklubb First Camp Club som når nya rekordnivåer med just nu 155 000 medlemmar.”

Bokningsläget just nu är något över samma tidpunkt 2023 och många bokningar görs sent, men trots att många gäster bestämmer sig med kort varsel var de ska semestra så har flera destinationer redan sålt slut på stugor för flera dagar. En ökning från europeiska och primärt tyska gäster som reser till Sverige för "coolcation" har även märkts inför sommarens bokningar, så för den som vill bli garanterad en plats eller stuga så kan det vara klokt att boka i förväg.

”Jag är väldigt imponerad över det arbete våra kollegor på våra destinationer gör och de står redo för att leverera många fina gästupplevelser i sommar”, avslutar Johan Söör.

VD, First Camp
+46 (0)766-411 825

Om oss

First Camp är Skandinaviens största campingkedja, med över 70 destinationer från svenska Boden i norr till danska Frigård i söder, inklusive fyra destinationer i Norge. Även varumärkena Leksand Resort, Kronocamping Lidköping och Jesperhus Feriepark ingår i koncernen. First Camps hjärta klappar för alla som älskar att bo i stuga, husvagn, husbil eller tält och koncernen har årligen cirka sex miljoner gästnätter. Företaget brinner för att tillgängliggöra natursköna och vackra platser, och omsorgsfullt utformade upplevelser. First Camp vill bli den världsledande campingkedjan, genom sitt tydliga fokus på innovationer och branschutveckling, satsningar på hållbarhet och givetvis – fantastiskt nöjda gäster.