Nyhet! Nu kan du boka säsongsplats direkt på firstcamp.se

First Camp tar ännu ett kliv framåt i den digitala utvecklingen genom att erbjuda möjligheten att boka säsongsplats direkt på firstcamp.se. Detta går i linje med First Camps mål att göra campingsemestern så enkel och tillgänglig som möjligt för alla campare och är en unik möjlighet i campingbranschen.

First Camp har lanserat möjligheten att boka både sommarsäsong samt för- och eftersäsong direkt på nätet. En vanlig bokningsprocess i branschen idag är intresse- eller kölistor eller genom besök direkt på campingen. I dagsläget kan gästerna boka säsongsplats på majoriteten av First Camps destinationer digitalt, där ytterligare destinationer kommer göras tillgängliga löpande, med målsättningen att erbjuda alla platser online för framtiden.

Sommarsäsong är en populär semesterform som fångar minnesvärda upplevelser från grillpremiären på vårkanten till ljumna sensommarkvällar. Att boka för- och eftersäsongsplats har även det flera fördelar, inklusive en lugnare och mer avslappnad atmosfär. Dessutom kan campare njuta av en längre vistelse till ett mer förmånligt pris om man bokar en säsongsplats.

Ingela Lundkvist, Kommersiell chef på First Camp, kommenterar den nya lanseringen:

"Vi är glada över att kunna erbjuda våra gäster möjligheten att boka säsongsplats direkt online. Detta är ett steg i rätt riktning för att ytterligare förenkla campingsemestern, där gästerna själva enkelt kan välja och boka, och hitta sin specifika plats direkt på kartan. Med tusentals säsongscampare på våra destinationer är vi fast beslutna att göra deras upplevelse så smidig och tillgänglig som möjligt."

Möjligheten att boka online gäller för närvarande för- och eftersäsong samt sommarsäsong i Sverige och Danmark. Självklart kommer gäster även i framtiden även kunna boka direkt via destinationen om man föredrar det.

För mer information och för att boka, besök First Camps webbplats på www.firstcamp.se/sasongsplats

Tips på destinationer med lediga platser:

• Ekerum - Öland
  • Torekov - Båstad
  • Björkäng - Varberg
  • Orsa – Dalarna
  • Skutberget - Karlstad

Ingela Lundkvist
Kommersiell chef, First Camp

ingela.lundkvist@firstcamp.se

Om oss

First Camp är Skandinaviens största campingkedja, med över 70 destinationer från svenska Boden i norr till danska Frigård i söder, inklusive fyra destinationer i Norge. Även varumärkena Leksand Resort och Jesperhus Feriepark ingår i koncernen. First Camps hjärta klappar för alla som älskar att bo i stuga, husvagn, husbil eller tält och koncernen har årligen cirka sex miljoner gästnätter. Företaget brinner för att tillgängliggöra natursköna och vackra platser, och omsorgsfullt utformade upplevelser. First Camp vill bli den världsledande campingkedjan, genom sitt tydliga fokus på innovationer och branschutveckling, satsningar på hållbarhet och givetvis – fantastiskt nöjda gäster.