First Card lanserar nya produkter för resetjänster

Spara tid och pengar

Fakturakontering och reseräkning är två nya produkter från First Card, som sparar både tid och pengar för företagskunder. Tjänsterna är webbaserade tillägg till resekontot och betalkort och underlättar redovisning för resenären själv och för ekonomiavdelningen. Tjänsterna är nu klara för marknaden.

First Card erbjuder två nya webbaserade hjälpmedel genom sitt betalkort; automatisk fakturakontering samt elektronisk reseräkning. Det betyder förenklade ekonomirutiner för företaget vilket sparar tid, resurser, och därmed pengar.

Tjänsten First Card Kontering förenklar kontering av kvitton och fakturor. Verktyget är till stor del automatisk, och större delen av konteringen är klar så snart fakturan finns tillgänglig i systemet. Tjänsten anpassas till företagets kontotabeller och attestprocesser. Den kan användas av kortinnehavaren själv eller av ekonomiavdelningen.

Verktyget First Card Reseräkning förenklar för alla som reser i tjänsten och kan användas av alla som har tjänsteutlägg på First Cards betalkort. Det gör det möjligt för affärsresenären att få ersättning för sina utlägg redan innan fakturan kommer. Användaren kan registrera sin resa, specificera datum, måltider och komplettera med tjänsteutlägg. Traktamente och bilersättning räknas ut automatiskt.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda ytterligare förbättringar för våra kunder och bygga på det förtroende som vi har fått, säger Leo Olsson, ansvarig för First Card Norden. Flera undersökningar visar att våra kunder är mycket nöjda. Att de stannar hos oss i genomsnitt 15 år är bevis för detta.

En annan nyhet är att bokningar på SJ nu också bokas på resekontot. Det innebär att företag som har avtal med SJ kan boka direkt eller via resebyrån och få fakturan via resekontot tillsammans med alla andra reseinköp, samt automatiskt få rabatterna som företaget har förhandlat fram med SJ.

Inget annat betalsystem för resor har samma kontrollfunktioner som First Card. All fakturering sker på rätt sätt redan från början, vilket underlättar för alla parter genom att behovet av uppföljning av fakturor minimeras. Systemet är enkelt att använda och det ingår även ett e-learning verktyg.

Ytterligare information:
Eva Karlsson-Nordlöf, Branding & Marketing, First Card, Nordea

Tel. 0708-147641, epost: eva.karlsson.nordlof@nordea.com
www.firstcard.se

Om First Card

First Card är en del av Nordea Bank AB och ett komplett system för hantering av alla utlägg, där kort och resekonto är helt integrerade. First Card förenklar administrationen av reseräkningar, samt ger företaget kontroll och samlad statistik över kostnader för resandet. Systemet kan fås med koppling till MasterCard eller Visa. Den tekniska plattformen för First Card är gemensam i hela Norden, och kortet kan användas i hela världen. First Card var det första betalsystemet på den svenska marknaden för att sammanställa kostnader för resor, representation och inköp. Det är efter 20 år fortfarande marknadsledande.

Taggar: