Gemensam koncernledning inom Host Hoteleiendom och First Hotels

Report this content

Fr o m idag, den 27 januari, har en gemensam koncernledningsgrupp upprättats för First Hotels och Host Hoteleiendom. I samband med detta har vissa förändringar gjorts vad gäller den operativa delen inom hotellorganisastionen. ”I en särskilt utmanande hotellmarknad, där vi nu ser tydliga tecken på en ökande efterfrågan av våra produkter och tjänster, önskar vi att vara bäst möjligt rustade till att genomföra nödvändiga grepp för att stärka vår position i Skandinavien” säger Asmund Haare, styrelseordförande och huvudägare i de båda bolagen. ”Genom att samordna ledningen inom Host och First kommer vi att ha bättre möjligheter till att utnyttja bolagens resurser och värden på ett mer effektivt sätt. Det vill ge större tyngd och beslutsamhet vid genomförande av våra ambitiösa planer. Samtidigt vill vi förstärka vårt focus på varumärket First Hotels och den dagliga leveransen av service till våra gäster” säger Haare. Ledningsgruppen inom First Hotels/Host Hoteleiendom kommer därvid att bestå av följande personer: • Asmund Haare, Adm. Direktör • Knut Hundhammer, vice Adm. Direktör/CFO • Torgeir Flatjord, Försäljnings- och Marknadsdirektör • Karim Nielsen, t f Driftsdirektör • Olle Johansson, Teknisk Direktör • Petter Hatlem, Kommersiell Direktör – Fastighetsegendom Som en följd av ändringarna i ledarstrukturen inom First Hotels, har nuvarande administrerande direktören för hotellbolaget, Daniel Stenbäck, valt att avgå från sin ställning och lämnar därmed First Hotels, vilket Asmund Haare beklagar. ”Daniel har varit en trogen medarbetare under många år och jag skulle gärna sett att han varit med oss vidare. Daniel har dessvärre valt att lämna koncernen” säger Haare i en kommentar. Till dess att funktionen som driftsdirektör är permanent tillsatt, kommer Karim Nielsen att fungera i denna roll samtidigt med sin ordinarie funktion som landschef för First Hotels i Danmark. I övrigt kommer de juridiska bolagen i koncernen att upprätthållas som idag. First Hotels är, med närmare 60 hotell i Sverige, Danmark och Norge, en av de ledande hotellkedjorna i Skandinavien. Host Hoteleiendom äger 18 av dessa hotell. För ytterligare information: Asmund Haare, Adm. Dir. – mobil +47 97 57 71 81 Knut Hundhammer, vice Adm. Dir. – mobil +47 90 16 52 99 Oslo den 27 januari 2005