ClickSquared väljer First Line Software som servicepartner

Report this content

First Line levererar expertis och tjänster bortom traditionell applikationsutveckling.

Boston, Stockholm och S:t Petersburg - 21 maj 2012 - First Line Software, som levererar skräddarsydd mjukvaruutveckling, meddelade idag att ClickSquared, som är en global leverantör av cross-channel-marknadsföring, både av programvara och av tjänster, har valt First Line som en strategisk teknikpartner. Genom att ClickSquared väljer First Line som partner, får man både ökade applikationsutvecklingsresurser och en global återförsäljare i samma leverantör.

Som teknikpartner går First Line utanför ramarna för traditionell outsourcing. Förutom att hjälpa ClickSquared i utvecklingen av den molnbaserade Cross Channel Marketing Hub, kommer First Line att fungera också som återförsäljare och implementeringspartner i arbetet med att öppna upp nya marknader utomlands.

First Lines utvecklingsteam för ClickSquared leds av Konstantin Polukhin, som är en erkänd expert på datadriven marknadsföring. Med sina tjugo års branscherfarenhet är Konstantin djupt kunnig i tekniken att implementera system och data mining inom företags marknadsföring. Konstantin har varit delaktig i utvecklingen av några av dagens branschledande produkter. Han har även startat flera företag inom de områden som framgångsrikt har levererat tekniska lösningar till några av världens mest framstående varumärken, bland annat American Express, Capital One, Merck, Readers Digest, Nordström och Kohls.

"När vi började utvecklingen av vår Hub, visste vi att vi snabbt behövde öka vårt FoU-team för att få ut den på marknaden enligt tidsplan", säger Dan Smith, marknadschef vid ClickSquared. "Vi letade efter en partner med djup förståelse av ämnet och de erfarenheter som Konstantin och hans team tog till projektet har hjälpt oss i dessa ansträngningar. "

"ClickSquareds SaaS Cross Channel Marketing Hub tar företags marknadskampanjer till en ny nivå, och vi är glada över att vara en del av det arbetet", säger Konstantin Polukhin, managing partner, First Line Software. "Vi brinner för att leverera tjänster som ger påtagliga, mätbara värden till våra kunder och denna filosofi delar vi med ClickSquared, vilket är en av anledningarna till att vår relation har varit mycket produktiv. Genom att vidga vårt erbjudande till att även bli återförsäljare, har vi fördubblat vårt engagemang för ClickSquared och för dess framgångar på marknaden. "

Om First Line Software

First Line Software är en framstående leverantör av anpassad programutveckling och teknisk integration med fokus på cloud computing, data management, on-line media och content management. First Lines kunder sträcker sig från globala branschledare till medelstora tillväxtföretag och nystartade företag i Nordamerika, Europa och Asien. First Line har sitt huvudkontor i USA och driver ett flertal centra för programutveckling i Ryssland. First Lines kultur baseras på teknisk excellens, effektiv kommunikation och beprövade metoder med starkt fokus på Agile. www.firstlinesoftware.com

Om ClickSquared

ClickSquared är en global leverantör av SaaS marknadsföringsprogramvaror (Software as a Service), vilka gör att företag kan interagera smart och effektivt med sina kunder i e-post, sociala medier, mobil, direktreklam, undersökningar och webbkanaler. Med ClickSquared kan marknadsförare utforma, genomföra och automatisera högdynamiska kampanjer för flera kanaler och analysdrivna marknadsföringsprogram för att skaffa nya kunder, öka korsförsäljning, minska reklamtrötthet, öka intäkterna och varumärkeslojaliteten.

ClickSquareds molnbaserade Cross-Channel Marketing Hub och mervärdestjänster ger snabba resultat, ökar effektiviteten av marknadsföringen, ger hög avkastning och skapar bestående värde för organisationer i alla storlekar. ClickSquared har hjälpt till att bygga några av världens mest kända varumärken, inklusive Aramark Parks and Destinations, The Boston Celtics, Capital One Bank, Miami Dolphins, Dr Pepper Snapple Group, Four Seasons Hotels and Resorts, Greyhound, HomeAway, Hyatt, Lenovo, Leading Hotels of the World och Santander. ClickSquared har kontor över hela USA, med huvudkontoret i Boston, Massachusetts samt i Storbritannien. www.clicksquared.com eller via Twitter och Facebook.

Kontakt:

Taggar: