Styrelseledamot avgår på grund av ny anställning

First Venture Sweden AB (publ) (”First Venture” och/eller ‘’Bolaget’’) meddelar idag att styrelseledamoten Elise Fahlén har informerat bolaget om sin avsikt att lämna styrelsen på egen begäran. Elise Fahlén meddelar att bakgrunden till beslutet är att den nya anställningen inte är förenlig med externa styrelseuppdrag.

Enligt First Ventures bolagsordning skall styrelsen bestå av lägst tre och högst sex ledamöter. Efter det att Elise Fahlén lämnat styrelsen kommer den att bestå av fyra ledamöter, vilket innebär att kraven i bolagsordningen är uppfyllda.

Alf Blomkvist, styrelseordförande i First Venture kommenterar:

”Vi tackar Elise för hennes medverkan i styrelsen och har full förståelse för beslutet samt önskar henne lycka till i sin nya roll."

Rune Nordlander, t f verkställande direktör, First Venture Sweden AB
E-post: rune.nordlander@first-venture.se

First Venture-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market och handlas under kortnamnet FIRST B. Ytterligare information finns på bolagets hemsida; www.first-venture.se

Certified Advisor är Redeye AB