Fisher Scientific säkrar 98,7 procent av aktierna i Perbio

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Fisher Scientific säkrar 98,7 procent av aktierna i Perbio Den 26 juni 2003 offentliggjorde Fisher Scientific International Inc. ("Fisher") ett rekommenderat kontanterbjudande ("Erbjudandet") att förvärva samtliga utestående aktier och samtliga utestående teckningsoptioner utgivna under 1999 års teckningsoptionsprogram i Perbio Science AB (publ) ("Perbio" eller "Bolaget"). Erbjudandet lämnades genom FSII Sweden Holdings AB ("Fisher Sweden"), ett av Fisher helägt svenskt dotterbolag. Den 20 augusti 2003 höjde Fisher Sweden Erbjudandet till 155 kronor per aktie och 106 kronor per teckningsoption (det "Slutliga Erbjudandet") och anmälningsperioden förlängdes till klockan 17.00 den 28 augusti 2003. Den 3 september 2003 offentliggjorde Fisher att aktieägare representerande 93,6 procent av Bolaget hade accepterat det Slutliga Erbjudandet och att detta skulle fullföljas. Dessutom förlängdes anmälningsperioden till den 19 september 2003 utan några kvarstående villkor. *Acceptansnivå. Vid utgången av den förlängda anmälningsperioden hade aktieägare representerande 36.397.286 aktier, vilket motsvarar 98,7 procent av det totala antalet aktier och röster i Bolaget, accepterat det Slutliga Erbjudandet. *Likvidredovisning. För aktieägare som har accepterat det Slutliga Erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden förväntas utbetalning av likvid påbörjas omkring den 29 september 2003. *Nästa steg. Det Slutliga Erbjudandet fullföljs nu utan ytterligare förlängning. Fisher har påkallat tvångsinlösen av återstående aktier i Perbio och aktierna i Perbio kommer, efter samråd med Stockholmsbörsen, att avnoteras från Stockholmsbörsen den 25 september 2003, med sista dag för handel den 24 september 2003. Stockholm, Sverige, 24 september 2003 FSII Sweden Holdings AB För ytterligare information, vänligen kontakta: Nordea Securities Telefonnummer: +46 8 678 0440 eller Mats Johnson Lazard Telefonnummer: +46 8 442 5400 eller Dag Skattum JPMorgan Telefonnummer: +44 20 7325 1000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/24/20030924BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/24/20030924BIT00020/wkr0002.pdf