Fiskarhedenvillan lanserar Arkitektkollektion

Report this content

Idag lanserar Fiskarhedenvillan sin Arkitektkollektion. Den består av 14 hus och kännetecknas framförallt av mycket genomtänkta planlösningar. Klas Sjöstrand är en av branschens absolut vassaste arkitekter och står tillsammans med Fiskarhedenvillan bakom denna satsning.

Vad kännetecknar ett riktigt bra hus? Svaret på den frågan är naturligtvis individuellt, men det finns många gemensamma nämnare som de flesta av oss uppskattar. Exempelvis att huset har vackra och genomtänkta ljusinsläpp, som ger en koppling mellan ute och inne. Det kan vara att planlösningen känns effektiv, där varje kvadratmeter kommer till användning samt bra sällskapsytor som inbjuder till umgänge. Det är också viktigt att huset fungerar i livets alla faser, vare sig man har den lilla eller den stora familjen. Möjligheten att växa, att det fungerar när barnen är små och när de blir större, utan att man behöver bygga om eller till.

- När vi skapade Arkitektkollektionen så var målsättningen att samla så många av dessa utmärkande drag för ett riktigt bra hus, i varje modell i kollektionen, säger arkitekten Klas Sjöstrand.

Arkitektkollektionen har tagits fram av arkitekt Klas Sjöstrand/Arklas i samarbete med säljarna Johan Salander och Fredrik Candenbro samt Per Elofsson, försäljningschef syd, samtliga Fiskarhedenvillan.

- Vi är mycket glada och stolta över att presentera denna nya spännande huskollektion. Ett möte mellan vacker, funktionell husdesign och gedigen, prisvärd kvalitet, säger Gunnar Jönsson, VD Fiskarhedenvillan.

För mer information kontakta:
Gunnar Jönsson, VD Fiskarhedenvillan AB, 070-674 49 61 eller gunnar.jonsson@fiskarhedenvillan.se
Klas Sjöstrand, arkitekt Arklas, 0709-555 495 eller klas@arklas.se

Presskontakt: Sofia Ihrstedt Rendius
0243-550 92 97, sofia.rendius@fiskarhedenvillan.se

Fiskarhedenvillan AB levererar varje år cirka 500 hus till främst privatpersoner. Fiskarhedenvillan står för såväl kvalitet som flexibilitet och erbjuder gediget byggda hus och unika lösningar till mycket konkurrenskraftiga priser. Företaget grundades 1993 av Pär Larsson och har 62 personer anställda i Sverige. Huvudkontoret ligger Borlänge, där det även finns en terminal för uppsamling och koordinering av allt byggmaterial. Fiskarhedenvillan ägs av riskkapitalbolaget Polaris. http://www.fiskarhedenvillan.se/.

Taggar: