Fiskars bokslutskommuniké för 2017 publiceras 7.2.2018

19.1.2018 kl. 9.00 (EET)

Fiskars bokslutskommuniké för 2017 publiceras 7.2.2018

Fiskars Oyj Abp publicerar sin bokslutskommuniké för 2017 den 7 februari 2018 cirka kl. 8.30 (EET). Bokslutskommunikén är tillgänglig efter publicering på Fiskars webbsidor www.fiskarsgroup.com.

Presskonferens för analytiker och journalister
En presskonferens för analytiker och journalister angående resultatet för årets fjärde kvartal och hela året ordnas den 7 februari 2018 kl. 10.00. Presskonferensen äger rum på bolagets huvudkontor, Fiskars Campus, Tavastvägen 135 A, Helsingfors. Presskonferensmaterialet publiceras skilt på www.fiskarsgroup.com.

En kombinerad webb- och telefonkonferens för analytiker och investerare ordnas på samma dag kl. 11.30 (EET). Konferensen hålls på engelska. För att delta i telefonkonferensen ber vi er ringa in 5–10 minuter i förtid. Deltagare har möjlighet att ställa frågor på engelska efter presentationen.

Internationellt inringningsnummer: +44 (0)1452555566
Danmark: +45 32 727625
Finland: +358 9 23195187
Frankrike: +33 (0)176742428
Tyskland: +49 (0)6922224918
Norge: +47 21563013
Sverige: +46 (0)8 50336434
USA: +16315107498

Bekräftelsekoden för konferensen: 8289037

Presentationen kan följas direkt på: https://engage.vevent.com/rt/fiskars/index.jsp?seid=36

En inspelning av webcasten kommer att finnas tillgänglig på bolagets webbsidor.
Personuppgifter som samlas in i samband med konferensen används inte för något annat syfte.

Årsredovisning och fullständigt bokslut
Årsredovisningen och det fullständiga bokslutet för 2017 utkommer på bolagets webbsidor www.fiskarsgroup.com vecka 8.

Media- och investerarkontakter:
Chef för koncernkommunikation och samhällsansvar Maija Taimi, tfn +358 204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars – Making the everyday extraordinary
Fiskars tjänar konsumenter och kunder världen över med internationellt kända varumärken som Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood. I enlighet med vår mission att skapa en familj av ikoniska livsstilsvarumärken är Fiskars vision att påverka människors liv på ett positivt och hållbart sätt. Läs mera på vår webbplats www.fiskarsgroup.com