De nya bilredskapen från Fiskars SnowXpert™ ger en bra start på dagen under kalla vintermånader

Pressinformation 2015.09.10

Fiskars presenterar två nya bilredskap i serien SnowXpert™ som på ett effektivt sätt håller bilen is- och snöfri under de kalla vintermånaderna. Den kombinerade snöborsten/isskrapan med repfri silikonborst och dubbla skrapblad skrapar bort snö och fukt utan att skada bilen. Den tåliga och smidiga bilsnöskyffeln klarar dessutom enkelt av både hård och isig snö och hjälper till att få en snabb och säker start, oavsett väder.
På grund av skiftande och extrema väderförhållanden är effektiva bilredskap en nödvändighet under en stor del av året i hela Europa. Fiskars nya bilredskap från SnowXpert™ är speciellt framtagna för att underlätta vardagen under kalla vintermorgnar.

Den innovativa 2-sidiga Isskrapan/Snöborsten tar bort både snö och fukt från bilfönstret. Den dubbelbladiga skrapan avlägsnar is i båda riktningarna vid skrapning fram och tillbaka. Silikonborsten säkerställer ett repfritt fönster samtidigt som det flexibla bladet på skrapan anpassar sig till krökta vindrutor och skadar inte heller det skyddande lagret på bilglaset. Isskrapan och snöborsten från SnowXpert™ kan också tas isär för enkel förvaring i bilen.

Den nya smidiga Snöskyffeln från Fiskars SnowXpert™ underlättar snöröjningen i alla väder. Den ergonomiska utformningen av slitstarkt lättviktskomposit, i kombination med en kant av rostfritt stål gör att skyffeln håller tre gånger så länge jämfört med andra traditionella redskap. Skyffeln skär enkelt igenom is och hårdpackad snö och den lätta designen gör snöröjningen både enkel och rolig. Tack vare den kompakta storleken tar den inte heller upp mycket plats i bagageutrymmet.

Redskapens lätthet i kombination med den utmärkta slitstyrkan gör Fiskars SnowXpert™ serien till idealiska verktyg för gården, garaget och bilen.

Fiskars SnowXpert™Isskrapa/Snöborste
Rekommenderat cirkapris: 179 kronor.

Fiskars SnowXpert™ Bilsnöskyffel
Rekommenderat cirkapris: 219 kronor.

Fiskars Snöskyffel och Isskrapa/Snöborste från SnowXpert™ finns tillgänliga i butik från och med oktober 2015.

Högupplösta bilder kan laddas ner här:
materialbank.iittala.com
Användarnamn: tempuser
Lösenord: Piilopaikka
Sök på SnowXpert Car Tools och SnowXpert Car Tools Action.