Filippa K White – ett kärt återseende

Pressmeddelande januari 2016

Inför Rörstrands 10-årsjubileum av den enormt uppskattade miniservisen Filippa K, lanserades en jubileumsmugg. Muggen blev en stor succé och våren 2016 tas den upp i sortimentet igen – denna gång i ett set med skål och assiett för att göra frukost- och fikastunden komplett för alla fashionistas och designälskare i landet.
2013, då samarbetet mellan Filippa K och Rörstrand firade 10 år, lanserades jubileumsmuggen Filippa K White för första gången. Filippa Ks serie är en av Rörstrands mest efterfrågade och tidigare årgångar har blivit samlarobjekt.  Jubileumsmuggen var inget undantag. Nu blir White-muggen en del av Filippa K-serien tillsammans med den nya skålen och assietten.

Filippa K är en porslinsserie med textil känsla som har form- och namngivits av ett av Sveriges största och mest populära modehus.

Filippa K White finns i butik från januari 2016.

För prisinformation vänligen se bifogat pressmeddelande.