Håll oönskade växter borta med Fiskars nya ogräsupptagare

Pressmeddelande 2015.11.16

Ogräs är ett årligen återkommande gissel som har en tendens att växa effektivt och oönskat. Genom lanseringen av Fiskars uppdaterade sortiment av verktyg för ogräsbekämpning kan jakten på maskrosor och tistel ske utan kemikalier, med en prydlig gräsmatta som belöning.
2004 lanserade Fiskars en helt ny typ av ogräsupptagare, den första i sitt slag. Fiskars redskap hjälper människor att dra upp ogräs utan att skada rygg och händer, dessutom går det snabbare att dra upp ogräs med långa och starka rötter. Fiskars redskap för ogräsbekämpning är lätta och bekväma att använda, en av anledningarna till redskapens popularitet runt om i världen.

Nu lanserar Fiskars en ny, än mer funktionell generation av de populära redskapen för ogräsbekämpning. Bl.a. har pedalen förstärkts.

Fiskars SmartFit ™ – har ett aluminiumskaft med teleskop-funktion som innebär att längden kan justeras för att passa varje användare. Den nya modellen är hela 450 gram lättare än tidigare modeller. Genom att skaftet kan justeras kan användaren lätt hitta en bekväm arbetsposition. Skaftets tydliga markeringar gör det dessutom lätt att hitta rätt inställning.

Fiskars Xact ™ – har ett nytt, ergonomiskt utformat handtag, som hjälper användaren att hålla handleden i en neutral och ergonomiskt riktig position. Detta gör det både lättare att arbeta och minskar dessutom belastningen på händerna.
Alla Fiskars uppdaterade redskap för ogräsbekämpning är tillverkade i aluminium och samtliga Fiskars Light ogräsupptagare har en modern, vit färg. Bladen är tåliga och tillverkas i rostfritt stål. Den uppdaterade serien är den lättaste, minsta och kortaste av alla Fiskars redskap för ogräsbekämpning.

Verktygen har en förbättrad funktionalitet som innebär att ogräset lättare lossnar från bladen och en robust mekanism som är patenterad.
Produkterna finns tillgänliga i butik från och med januari 2016.

För ytterligare information samt prisuppgifter, se bifogat pressmeddelande. För högupplösta bilder klicka här