Stekpannor lanseras i populära serien Tools

Pressmeddelande 2015.05.20
Tools från Iittala är en serie köksredskap som ger tidlös skönhet och glädje till entusiastiska hemmakockar som uppskattar kvalitet och estetik. Nya stekpannor innebär en efterlängtad utvidgning av serien, helt i linje med Tools manér.
Köksredskapen Tools av Björn Dahlström har varit den perfekta partnern i köket sedan lanseringen 1998. Serien har blivit en självklar designklassiker för matlagningsentusiaster tillsammans med Iittalas klassiska Sarpaneva gryta

Iittala lanserar nu ett efterlängtat tillskott av stekpannor.  För att säkerställa att pannorna möter Tools höga standard, är de utan beläggning och med ett tre-komponents lager precis som övriga produkter i serien. De två stekpannorna och sautépannan passar alla typer av spishällar och går bra att diska i diskmaskin.

“Tools har blivit en serie produkter med oerhört hög standard. Vi var först lite osäkra men i slutändan visade det sig att konsumenter är villiga att investera i kvalitet.  Jag tror att produkter som är långvariga både från ett design och ett teknisk perspektiv och har så lång livslängd som dessa, är mer relevanta än någonsin.  Vi behöver komma bort från trender och slit-och-släng-konsumtion”, reflekterar Björn Dahlström.

Tools finns i butik från och med augusti 2015.