Vulpes – mystiska rävar av Klaus Haapaniemi

Pressmeddelande januari 2016
Iittalas experter inom glasblåsning förvandlar Haapaniemis rävar till konstglas och får hans fantasifulla värld att komma till liv.
Iittalas nya rävar är utsökta föremål i konstglas designade av Klaus Haapaniemi, en internationellt välkänd konstnär vars verk älskas för dess förunderliga, fantasifulla värld som kombinerar natur, sagor och fantasi. Glasblåsarna har lyckats med den utmanande uppgiften att skapa munblåsta rävar. Rävarna tillverkas genom att kombinera komplicerade varma och kalla arbetstekniker med högsta precision. Konstnärens vision, inövade tekniker och de bästa glasblåsarna ger rävarna dess unika uttryck.

Det finns två rävar att välja mellan: en kopparfärgad, stående Vulpes Rödräv och en blåfärgad Vulpes Silverräv. Ett äkthetsintyg signerat av Klaus Haapaniemi följer med produkten.

Vulpa finns i butik från januari 2016.

För ytterligare information samt prisuppgifter se bifogat pressmeddelande.