Fitbit och Will Smith går ihop för att sätta hälsan först

Skådespelaren, producenten och musikern Will Smith går med i Fitbit-familjen som vår senaste ambassadör[1] . Som en del av det strategiska partnerskapet har Fitbit och Will gått ihop för att skapa exklusivt innehåll över sociala medier, Fitbit Premium och de kommande YouTube Originals-docuseriesna "Best Shape of My Life".

För att hjälpa dig att återuppbygga och omdefiniera din rutin samarbetar Fitbit och Will Smith för att utveckla exklusivt innehåll i Fitbit Premium, som kommer innehålla en mängd olika hälso- och friskvårdsprogram som fokuserar på både fysiska och mentala aspekter av styrka, det som definierar bättre hälsa idag. Genom videosessioner med Will och hans träningsteam kan Premium-medlemmar följa med på denna resa genom träningspass, mindfulness-sessioner och allt från HIIT och styrketräning till yoga och meditation.

Den första sessionen, som startar den 27 september, är utformad för att sätta tonen för din dag med ett inspirerande och lättillgängligt träningspass med Will och hans tränare. Inte bara kommer Will bjuda på innehåll från sin egen resa, sessionerna är även skapade för att passa in i din dagliga rutin – när som helst och var som helst. Programmet kommer att expandera under de kommande månaderna och går med i biblioteket med mer än 500 träningspass och mindfulness-övningar som redan är tillgängliga för Premium-medlemmar.

För ytterligare information, kontakta:
Lisa Högkil, StrandbergHaage
lisa@strandberghaage.se

Fitbit hjälper människor att leva ett hälsosammare och mer aktivt liv genom data, inspiration och vägledning så att de enklare kan nå sina mål. Fitbit skapar produkter och upplevelser som ger motivation för vardaglig hälsa och träning. Fitbits produkter finns att köpa hos cirka 39 000 återförsäljare i fler än 100 länder. Fitbits mångsidiga och innovativa produktlinje inkluderar smartklockorna Fitbit Sense™ och Fitbit Versa™, aktivitetsarmbanden Fitbit Charge 4™, Fitbit Inspire 2™ samt barnklockan Fitbit Ace 2™.  I sortimentet finns även den smarta vågen Fitbit Aria Air.

Fitbits plattform ger personligt anpassade upplevelser, insikter och vägledning genom en ledande mjukvara och interaktiva verktyg, som Fitbits app och Fitbits operativsystem för smartklockor. Fitbits prenumerationstjänst, Fitbit Premium, erbjuder avancerade analyser och vägledning i Fitbit-appen för att hjälpa dig nå ditt hälso- och träningsmål. Fitbit Premium + Health Coaching erbjuder virtuell coaching med hälsoexperter samt personligt anpassade planer baserade på din data. För företag finns också Fitbit Health Solutions med speciellt utformade program och hälsoplaner för anställda.

Fitbit och Fitbits logotyp är varumärkesskyddade av Fitbit, Inc. i USA och andra länder. Ytterligare information om varumärkesskydd finns på www.fitbit.com/legal/trademark-list. Tredje parts varumärkesskydd tillhör respektive ägare.

Söker du efter motivation? Då har du hittat rätt – besök oss på Facebook och Instagram. Vi vill höra från dig så dela med dig av din upplevelse med Fitbit med oss här.