Will Smith kurerar eget hälsoprogram

Report this content

Idag, måndag 11 oktober, lanserar Fitbit en exlusiv satsning för sina Premium-medlemmar: StrongWill – ett hälsoprogram kurerat och producerat av världsartisten och skådespelaren Will Smith. Nu finns helt nya svettframkallande och endorfinhöjande träningspass och mindfulness-övningar samlade tillsammans med en handbok för ork och styrka att klara höstens utmaningar, sida vid sida med Will Smith.

Will Smith gick nyligen med i Fitbit-familjen med ett åtagande att förbättra sin hälsa och sitt välmående. Den legendariska artisten och skådespelaren skapar och kurerar en Fitbit Premium-exklusiv samling av hälso- och träningsråd utifrån hans eget tycke och smak. Plattformen innehåller allt från pulshöjande träningspass till smidiga avslappningstekniker som kan användas i vardagen. Allt utifrån Wills kreativa finess.

Premium blir fräschare
Fitbit bjuder in dig att tillsammans med sina medlemmar över hela världen forma en holistisk syn på din hälsa. Allt spelar roll, från fysisk kondition till bättre sömnvanor och mental hälsa. Wills strävan att komma i sitt livs bästa form kommer från en önskan att förbättra sitt totala välbefinnande, på alla plan i livet. Därför fokuserar StrongWill-samlingen på både de fysiska och mentala aspekterna av styrka.

- Jag tillbringade otaliga dagar med att leva på skräpmat och snacks och började känna mig helt ur balans, skriver Will på sina sociala medier.

- Jag älskar min kropp, så jag vill få min hälsa och mitt välbefinnande tillbaka på rätt spår. För mig innebär att vara i "mitt livs bästa form" att ta bättre hand om min kropp, inifrån och ut.

Oavsett var du är i din strävan mot bättre hälsa och välmående, är alltid det svåraste att komma igång. Fitbit och Will hjälper Premium-användare att nå sina mål med en lättillgänglig läroplan som fungerar i vardagen, förbättrar rutiner och ger specialanpassade övningar för ökad kondition och styrka, guidade mindfulness-övningar och massor av skämt från Will för att hålla modet uppe.

Bli motiverad med Wills olika tränare och delta i en mängd olika guidade sessioner, exklusivt inom Fitbit Premium - ingen utrustning eller gym krävs.

• Bodyweight Strength: Will Smith är inte främmande för att lyfta vikter, men ibland kan inte ens Fresh Prince gå till gymmet. Wills PT ”Roz the Diva” visar dig stärkande övningar du kan göra helt utan någon specialutrustning, bland annat Wills egna favoritövningar.
  • Core Challenge: För att uppnå dina träningsmål föreslår Will att börja med din core-muskulatur – all styrka börjar där. Följ med Wills träningscoach Jahdy för att utforska Wills favorittekniker för att stärka, engagera och sträcka dina core-muskler.
  • Find Your Center: När du tränar din kropp är det lika viktigt att träna ditt sinne. Tränaren Faith Hunter hjälper dig att se inåt och hjälpa din mentala hälsa med djupandningsövningar och meditation.
  • Mobility Flow Yoga: Yoga har varit nyckeln till Wills framgång. Följ tränaren Hiro Landazuri genom ett progressivt yogaflow för din kroppsmedvetenhet, flexibilitet och stabilitet. Namaste!
  • Let's Go Cardio!: I det här träningspasset tar tränaren Maya Monza dig genom uppvärmning, 10 konditionsintensiva övningar och nedvarvning, allt i ett svep. Ha vatten och handduk redo, här handlar det om att höja pulsen och svettas rejält. Som Will säger: "Nu slår vi på ugnen!"
  • Upper Body HIIT: Ju snabbare desto bättre: Tränare Bianca G levererar ett högenergiskt och högintensivt intervallpass fokuserat på överkroppen och kärnan för att bränna kalorier, få uthållighet och bygga muskler snabbt.

Medan Will har arbetat med sitt välbefinnande börjde han använda Fitbits nyaste och mest avancerade tracker, Charge 5, som kompletterar hans rutin, påminner honom om att hålla igång och hjälper honom att hantera stress, sova bättre och må bättre, inifrån och ut.

Sluta året Stark
När vi går in på den sista sträckan 2021 vill vi alla gå mot ett starkt avslut och skapa bättre vanor för det nya året - men vad betyder det verkligen? Att vara stark ser annorlunda ut för alla, oavsett om det handlar om kropp, sinne eller hjärta.

- Jag har verkligen förstått att styrka handlar om så mycket mer än en fysisk förmåga, det är lika viktigt med den mentala och känslomässiga biten, säger Will Smith.

- Det handlar inte bara om hur många magrutor som syns eller hur stora dina biceps är. Om du ska orka prova nya saker, bli bättre på det arbete du redan gör och hålla fast vid dina rutiner, kräver det en helt annan typ av styrka.

Du behöver inte göra det ensam - ta en vän, familjemedlem eller granne, precis som Wills omgivning har delat sina egna inspirerande berättelser med honom.

Du kan följa Wills framsteg i YouTube Originals nya serie, "Best Shape of My Life", som har premiär måndagen den 8 november på hans YouTube-kanal. Detta känslomässigt packade femdagarsevenemang från Westbrook Media avslöjar ingående vad som händer när Will pressas att utmana sina gränser och ifrågasätter just de beteenden som har lett till hans framgång - och i slutändan är det på den vägen som hans mående kan förbättras.

I november kan vi även se fram emot den av Fitbit sponsrade femstadsturnén i Wills memoarer, "Will", till stöd för sin väg mot välmående och de många "steg" som går in i en internationell bokturné. "Will"-memoarerna lyser upp hans väg till förståelse för hur allt hänger ihop: yttre framgång, inre lycka och mänsklig närvaro.

Följ Fitbit på sociala medier för fler uppdateringar om Wills hälsomål och håll dig uppdaterad för fler StrongWill-episoder som kommer till Fitbit Premium 2022 för "nya" sätt att fortsätta växa sig starkare.

Du hittar mer information HÄR.

Se StrongWill-kollektionen HÄR.

Är du intresserad av att testa Will Smiths StrongWill-program? Se hur då går tillväga och ladda ner bilder HÄR.

För mer information, kontakta:
Lisa Högkil, StrandbergHaage
lisa@strandberghaage.se

Om Fitbit
Fitbit hjälper människor att leva ett hälsosammare och mer aktivt liv genom data, inspiration och vägledning så att de enklare kan nå sina mål. Fitbit skapar produkter och upplevelser som ger motivation för vardaglig hälsa och träning. Fitbits produkter finns att köpa hos cirka 39 000 återförsäljare i fler än 100 länder. Fitbits mångsidiga och innovativa produktlinje inkluderar smartklockorna Fitbit Sense™ och Fitbit Versa™, aktivitetsarmbanden Fitbit Charge 5, Fitbit Charge 4™Fitbit Inspire 2™Fitbit Luxe™ samt barnklockan Fitbit Ace 3™.  I sortimentet finns även den smarta vågen Fitbit Aria Air.

Fitbits plattform ger personligt anpassade upplevelser, insikter och vägledning genom en ledande mjukvara och interaktiva verktyg, som Fitbits app och Fitbits operativsystem för smartklockor. Fitbits prenumerationstjänst, Fitbit Premium, erbjuder avancerade analyser och vägledning i Fitbit-appen för att hjälpa dig nå ditt hälso- och träningsmål.

Fitbit och Fitbits logotyp är varumärkesskyddade av Fitbit, Inc. i USA och andra länder. Ytterligare information om varumärkesskydd finns på www.fitbit.com/legal/trademark-list. Tredje parts varumärkesskydd tillhör respektive ägare.

Söker du efter motivation? Då har du hittat rätt – besök oss på Facebook och Instagram. Vi vill höra från dig så dela med dig av din upplevelse med Fitbit med oss här

För mer inspiration och vägledning om fitness, näring, hälsa och välbefinnande, läs mer på Fitbit-bloggen.