• FitFlop/

FitFlops vår- och sommarkollektion chic och färgglad med inspiration från 50-talet

Report this content

Nu finns FitFlops färgglada vår- och sommarskor i butikerna. Damkollektionen innehåller moderiktiga sneakers och chica, glittriga sandaler i alla möjliga färger. För herrar är det framför allt sköna, moderna sneakers i nubuckläder eller canvas som gäller. Målet är att kollektionen ska attrahera modemedvetna konsumenter som önskar bekväma och snygga skor till såväl vardags som fest.

– När FitFlop lanserades i Storbritannien 2007 var det störst fokus på den träningseffekt som skorna ger. Nu har man satsat ännu mer på design och på bekväma skor som kan användas hela dagen och till alla tillfällen. Skorna i vår- och sommarkollektionen har en lekfull, fräsch design som känns bra på foten och andas glamour, säger Neil Croxton, ansvarig för FitFlop på svenska GSL AB, som är generalagent för Fitflop i Sverige.

Vår- och sommarkollektionen 2012 är inspirerad av den amerikanske fotografen Slim Aarons bilder från 50- och 60-talet. Han blev känd för sina fotografier på ”attraktiva kända personer som gjorde attraktiva saker på attraktiva platser”. En ung Britt Ekland syns på många av hans bilder.

– Vi hämtade framför allt inspiration från Slim Aarons kända poolbilder där modellerna var klädda i färgglada och glamourösa kläder. Vi blev inspirerade av hans färgpalett, formspråk och känsla för lekfullhet. Extra roligt är det också att färgen ”Tangerine Tango”, som är framträdande i vår kollektion, har utnämnts till årets Pantonefärg, säger Katie Newman, PR-ansvarig på FitFlops huvudkontor i London.

Fitflop, som lanserades i Storbritannien och USA 2007, finns idag i 52 länder och har sålt 12 miljoner par skor. Skorna har en inbyggd sula, Microwobbleboard, som minskar risken för värk i axlar, ben och ryggslut.

För ytterligare information kontakta:
Neil Croxton, försäljningsansvarig GSL AB, tfn 0766-351730
För pressbilder för fri publicering och varuprov: Anna Creutz, tfn 0703-08 10 77
www.fitflop.com

FitFlop lanserades i Sverige 2009. GSL, en av Nordens största aktörer inom konfektion, har den svenska agenturen för varumärket. Skorna uppfanns av tvåbarnsmamman och entreprenören Marcia Kilgore under mammaledigheten. 2007 lanserade hon FitFlop i både Storbritannien och USA. Idag har det sålts över 12 miljoner par skor i 52 länder och varumärket omsätter totalt 1 miljard kronor. I Storbritannien har varumärket mottagit branschpriset ”Drapers Award” före exempelvis Converse och UGG Australia. I januari utnämndes FitFlop också till ett av Storbritanniens mest framgångsrika varumärken inom modebranschen.

Taggar: