Helena Isaksson ny account manager för skovarumärket FitFlop

Report this content

Helena Isaksson, 23, är ny account manager för skovarumärket FitFlop, som nu gör en satsning på den svenska marknaden. Målet är att öka närvaron i fler exklusiva modebutiker och lyfta fram att FitFlop är snygga skor som är bekväma hela dagen. Tjänsten som account manager är nyinrättad på GSL AB, som har agenturen för FitFlop i Sverige. Helena Isaksson är utbildad sjukgymnast.

– Rekryteringen av Helena är en viktig del i vår satsning på att stärka FitFlops position på marknaden. Med hennes kompetens som sjukgymnast får vi den kunskap som behövs för att lyfta fram varför skorna är så bekväma och bra för kroppen. Helena har både praktiserat och varit anställd hos oss under studietiden och, förutom kompetensen som sjukgymnast, har hon visat prov på stor branschkännedom, kreativitet och affärstänk, säger Neil Croxton, säljchef för FitFlop på GSL AB i Mölndal.

När varumärket lanserades i Sverige för två år sedan blev skorna snabbt etablerade inom segmentet toningsskor, tack vare den patenterade sulan Microwobbleboard. Nu satsar man på att stärka positionen inom modesegmentet på alla FitFlops marknader och lyfta fram hur bekväma skorna är.

– Det känns roligt att få vara med i arbetet med att stärka kännedomen om FitFlop i Sverige. Som sjukgymnast vet jag hur viktigt det är med rätt skor för att undvika problem med höft, knän och rygg. FitFlops styrka är att skorna både är bekväma och snygga och det tror jag att fler konsumenter efterfrågar idag, säger Helena Isaksson, nytillträdd account manager på GSL AB.

För ytterligare information kontakta:
Neil Croxton, försäljningsansvarig GSL AB och säljchef för FitFlop, tfn 0766-351730
Helena Isaksson, account manager för FitFlop, tfn 0721-648456
För pressbilder för fri publicering och varuprov: Frida Valentin, tfn +46 (0) 768 82 66 74
www.fitflop.com

FitFlop lanserades i Sverige 2009. GSL, en av Nordens största aktörer inom konfektion, har den svenska agenturen för varumärket. Skorna uppfanns av tvåbarnsmamman och entreprenören Marcia Kilgore under mammaledigheten. 2007 lanserade hon FitFlop i både Storbritannien och USA. Idag har det sålts över 12 miljoner par skor i 52 länder och varumärket omsätter totalt 1 miljard kronor. I Storbritannien har varumärket mottagit branschpriset ”Drapers Award” före exempelvis Converse och UGG Australia. I januari utnämndes FitFlop också till ett av Storbritanniens mest framgångsrika varumärken inom modebranschen.

Taggar: