• FitFlop/

New York-inspirerad höst- och vinterkollektion – sofistikerad och dressad med smalare siluett

Report this content

FitFlops höst- och vinterkollektion 2012/2013 med inspiration från New York är sofistikerad och mer dressad, med smalare siluett och dämpade färger. Damkollektionen innehåller såväl halvhöga kängor i mocka och läder, som en nättare ballerinasko. Storsäljaren Mukluk finns givetvis kvar i sortimentet. De klassiska herrmodellerna i nubuckläder och läder är både sköna och moderna.

– FitFlop fortsätter sin satsning på att kombinera snygg design med riktigt bekväma skor som är bra för kroppen och som kan användas hela dagen. Höst- och vinterkollektionen har en smalare siluett som passar perfekt även i jobbsammanhang med bland annat den fräscha ballerinamodellen Due och den sofistikerade Crush boot – en halvhög känga i mocka, säger Neil Croxton, ansvarig för FitFlop på svenska GSL AB, som är generalagent för FitFlop i Sverige.

Färgpaletten är dämpad med neutrala färger och jordfärger. Bland de nya modellerna finns även storsäljaren Mukluk kvar i kollektionen. Nyhet för hösten och vintern är att Mukluk, utöver mocka, även kommer att finnas i skinn.

Höst- och vinterkollektionen 2012/2013 är inspirerad av pulsen och livsstilen i New York och den kraft som mängder av stadsförnyelseprojekt i och runt staden för med sig. The high line project – en grön oas som slingrar sig genom staden – har också gett ett futuristiskt fokus.

FitFlop, som lanserades i Storbritannien och USA 2007, finns idag i 52 länder och har sålt 12 miljoner par skor. Höst- och vinterkollektionen kommer bland annat att säljas på Milanos chicaste designdestination, 10 Corso Como, och Harvey Nichols i London. Skorna har en inbyggd patentsökt sula, Microwobbleboard, som minskar risken för värk i axlar, ben och ryggslut.

För ytterligare information kontakta:
Neil Croxton, försäljningsansvarig GSL AB, tfn 0766-351730
För pressbilder för fri publicering och varuprov: Anna Creutz, tfn 0703-08 10 77
www.fitflop.com

FitFlop lanserades i Sverige 2009. GSL, en av Nordens största aktörer inom konfektion, har den svenska agenturen för varumärket. Skorna uppfanns av tvåbarnsmamman och entreprenören Marcia Kilgore under mammaledigheten. 2007 lanserade hon FitFlop i både Storbritannien och USA. Idag har det sålts över 12 miljoner par skor i 52 länder och varumärket omsätter totalt 1 miljard kronor. I Storbritannien har varumärket mottagit branschpriset ”Drapers Award” före exempelvis Converse och UGG Australia. I januari utnämndes FitFlop också till ett av Storbritanniens mest framgångsrika varumärken inom modebranschen.

Taggar: